Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af RocketCat
#180788 Hejsa! :)

I en tidligere trĂĄd:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=27539&highlight=

Skrev jeg fordi vi havde problemer med vores (den gang HX753) tv - Sony var pisse flinke og ombyttede uden bøvl til et nyt, vi valgte at lægge de 160 oven i for at få HX755 :)

Men... Det hold ikke længe... Det nye HX755 begyndte at knirke kort før jul, og Sony kom og hentede det den 4 januar og ca en lille uge efter fik vi det retur med besked om at de ikke havde fundet nogen fejl - men havde alligevel modificeret kabinettet for at mindste støj (hvorfor man vælger at udbedre en fejl de ikke kan finde forstår jeg virkelig ikke?!)

TV'et begyndte selvfølgelig bare at knirke videre efter vi fik det hjem, så jeg kontaktede selvfølgelig Sony, og en service repræsentant brugte en uge på at finde ud af det her for mig:

TV'et skal knirke pga varmeudvikling - det er naturligt at materialerne giver sig.

Ja goddav - det havde jeg nok regnet ud, problemet er bare at Tv'et fortsætter med at knirke efter man har slukket det - i mange timer - MANGE timer over 24... Det syntes jeg IKKE er normalt, men er det mig der er tosset?

Har selvfølgelig forklaret Sony at det knirker i over 24 timer efter slukning, men det lader de ikke til at være lydhør overfor... Hvad gør vi lige her?

Vi er selvfølgelig ret utilfredse nu.
Vi har haft det til rep en gang og fik det byttet.
Rep igen og fik modificeret kabinettet.

Og nu er den sĂĄ gal igen.

Vi har købt TV'et her i Sony Center her i Aalborg, skal vi bare med en pæn tone kaste det tilbage i nakken på dem?

Er nemlig i tvivl om hvordan vi er stillet i denne situation?

Er virkelig skuffet over det - vores GAMLE Sony A10 (mener jeg) knirker ALDRIG.

Føler virkelig bare at vi har fået en mandagsmodel og bliver ladt i stikken af Sony som ikke vil indse at det er noget skrammel.
Af Kingsman
#180794 Har det samme tv som dig, både i 32" og 40", og har ikke det samme problem som dig, og har aldrig hørt mit knirke på noget tidspunkt.

SĂĄ vil bestemt mene at du skal gĂĄ tilbage til dem og sige at du ikke vil have det eller have ombyttet det til en helt ny
Brugeravatar
Af Nauticay
#180796 tror det er dig der må være tosset :)
- nej da, men jeg mĂĄ sige der er YDERST uheldig som har fĂĄet to tver med samme "fejl".
men nĂĄ du siger det "knirker", er det sĂĄ en konstant lyd, en lyd som kommer periodisk, eller er det det normale "knak" som kommer nĂĄr tven blir varm eller kold.
- er der andre der hører lyden? ligger mærke til den?
Af Bent odense
#180799 Har aldrig hørt om det problem før,Og dem jeg kender til der har HX753-HX755,De har ikke haft hogle problemer,Hvad miljø står tvet i,Tænker mest på om det er udsat for temperratursvingninger.Eller panelet er løs.
Af RocketCat
#180811 Det knirk og knak der kommer fra skærmen er så høje af de overdøver tv lyder - og vi bruger endda et anlæg til lyd.

Alle der ser fjernsyn hos os lægger mærke til det - de lægger jo så også mærke til det selvom det er slukket.

TV et stĂĄr i stuen, og der er vel en god varme (radiatoren stĂĄr pĂĄ 2 :P)

Det der bare undrer mig mest er at det ikke kun er knirk der kommer når det er tændt - det er mængden, nogle gange er der måske 5-10 minutter hvor der ikke er noget, og så er det flere minutter hvor der kun er nogle sekunder mellem knirk.

Det er ogsĂĄ underligt at de fremkommer sĂĄ mange timer efter det er slukket?
Af pipper
#180822 Det skal de bare tage retur.

Det skal ikke knirke.

Har et HX700 og det knirker overhovet ikke.
Af Bent odense
#180824 De mĂĄ barer give dem et HX855,i byt.
Af RocketCat
Bent odense skrev:De mĂĄ barer give dem et HX855,i byt.

Det havde jeg også tænkt var rimeligt - samt en opgradering til 46" :)
Af Michsq
Så længe de kan levere HX753/HX755, så skal forhandleren da ikke smide de penge ud af vinduet og give et større model. Det er utrolig ærgerligt, at opleve problemer med tv'et, men så længe den pågældende model er tilgængelig, så skal forhandleren ikke betale en difference til en større model, fordi der opstår problemer med kundens model.

Ellers var det skam nemt at udnytte systemet og pludselig finde alverdens dĂĄrligdomme og henover ĂĄret skifte en Samsung 5-serie til en 8-serie eksempelvis...
Af RocketCat
Michsq skrev:
Så længe de kan levere HX753/HX755, så skal forhandleren da ikke smide de penge ud af vinduet og give et større model. Det er utrolig ærgerligt, at opleve problemer med tv'et, men så længe den pågældende model er tilgængelig, så skal forhandleren ikke betale en difference til en større model, fordi der opstår problemer med kundens model.

Ellers var det skam nemt at udnytte systemet og pludselig finde alverdens dĂĄrligdomme og henover ĂĄret skifte en Samsung 5-serie til en 8-serie eksempelvis...

Humor er virkelig spildt pĂĄ dig... Suk... O-O
Af Michsq
RocketCat skrev:Humor er virkelig spildt pĂĄ dig... Suk... O-O
Hvis der havde været en ganske simpel smiley, så ville det i den grad være nemmere at gennemskue. Javel, hvis det er en joke, så har jeg misforstået det.
Af RocketCat
Michsq skrev:
RocketCat skrev:Humor er virkelig spildt pĂĄ dig... Suk... O-O
Hvis der havde været en ganske simpel smiley, så ville det i den grad være nemmere at gennemskue. Javel, hvis det er en joke, så har jeg misforstået det.

Ja okay, det er måske lidt svært uden en smiley ;)
Alt forladt!

Må kontakte Sony og høre om de er åbne for fornuft O-O
Af mik57
#180883 hænger det på væg eller står det
Af RocketCat
#180885 Det står på medfølgende fod/stand :)
Af RocketCat
#180926 Fik lige en ret kedelig mail fra Sony:

Hej Frederik,

Tak for din e-mail hvor du giver udtryk for din utilfredshed med hĂĄndteringen af din sag samt kvaliteten af dit TV.

Jeg er ansvarlig for Sonys serviceplatform her i Norden og kontakter dig da du har bedt vore medarbejdere om at eskalere sagen.

Jeg vil indledningsvist bekræfte at dit oprindelige tv blev sendt til service da vi ud fra fejlsøgningen ikke kunne afgøre hvorvidt der var tale om en fejl på produktet.

Vi har som tidligere oplyst været i tæt dialog med vores tv fabrik omkring din sag under hele forløbet.

Vore ingeniører på tv-fabrikken ønskede at fysisk inspicere dit oprindelige tv, hvilket var forbundet med en længere håndteringstid, hvorfor vi valgte at tilbyde dig at bytte tv’et således at du hurtigt kunne få glæde af dit nye Sony tv igen.

Da du i forbindelse med ibrugtagelsen af det nye tv også registrerede lignende symptomer var vi opmærksomme på at der muligvis ikke var tale om en fejl på produktet. Da det imidlertid ikke var muligt at afgøre hvorvidt der var tale om en fejl uden at fysisk undersøge produktet, valgte vi at lade vor service partner udføre en grundig undersøgelse af produktet. Undersøgelsen af dit nye tv har påvist at der ikke er tale om en fejl på produktet.

Som nævnt har vi i mellemtiden fået svar fra tv-ingeniørerne på vores fabrik som har afsluttet inspektionen af dit oprindelige tv og ligeledes har konstateret at der ikke var tale om en fejl på tv’et.

Da du har givet udtryk for at de nævnte knirkelyde er til gene for dig har vi som goodwill valgt at lægge lyddæmpende materiale i tv’et for at du skal få optimal glæde af dit tv.

Sony har som producent og garantiudsteder pligt til at sikre at eventuelle fejl og mangler udbedres i henhold til Sonys garantivilkĂĄr.
Da vore udførlige undersøgelser bekræfter at der hverken er tale om en fejl eller en mangel på dit tv, må jeg informere dig om at Sony til fulde har opfyldt garantiforpligtigelserne og derfor ikke kan imødekomme yderligere krav om servicering eller ombytning af dit tv.

Med venlig hilsen / Med vänliga hälsningar / Best Regards

Filip Lauridsen
Country Service Network Representative
Customer Service Europe

Det kan da ikke være rigtigt at de bare efterlader os med et fejlbehæftet produkt?
Af Bent odense
#180928 Desværrer når du nok ikke vider.Men synes ikke du skal opgive,Men hvor skal man så gå hen.Men ved ikke om de synes,At det er en mærkelig,Underlig fejl som de ikke har set før,Og så på to tv.Du må skrive tilbage til dem. :((
Af topbruger
#180931 Sony har tydeligt erkendt, at knirken er en fejl ved TV'et. Ellers ville de aldrig have forsøgt at reparere det. At de nu taler om Goodwill er ren taktik for at få dig til at tro, at Sony ikke er ansvarlig. Jeg vil råde dig til at læse om dine rettigheder du har som forbruger på http://www.forbrug.dk/. Ring evt til Forbrugerhotline - de er gode til at hjælpe og forklare reglerne. Jeg har selv tidligere haft en sag kørende med en forhandler, hvor der først blev handlet efter jeg havde klaget til Forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kr, som du får retur hvis du får medhold i klagen.
Af RocketCat
topbruger skrev:Sony har tydeligt erkendt, at knirken er en fejl ved TV'et. Ellers ville de aldrig have forsøgt at reparere det. At de nu taler om Goodwill er ren taktik for at få dig til at tro, at Sony ikke er ansvarlig. Jeg vil råde dig til at læse om dine rettigheder du har som forbruger på http://www.forbrug.dk/. Ring evt til Forbrugerhotline - de er gode til at hjælpe og forklare reglerne. Jeg har selv tidligere haft en sag kørende med en forhandler, hvor der først blev handlet efter jeg havde klaget til Forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kr, som du får retur hvis du får medhold i klagen.

Præcis min tanke - for havde de virkeligt ikke fundet noget, så havde de nok ikke lavet noget!

Og heldigvis er det købt i Sony Center - så det er Sony der "hænger" på mig i hele forløbet :)

Spørgsmålet er nu bare om jeg i virkeligheden får mere ud af at vride den stakkels Filip over mail, eller om jeg skal køre ud med det i butikken og tage mit sørgeligste tøj og gøre krokodille tårerne klar? :)
Af Bent odense
#180936 De er den beste mulighed du har,Så kan de jo prøve at sende aben vider,
De er til at snakke med,Hvis man kommer med et problem.Det har jeg oplevet i sony center odense.Prøv at spørge hvad de skal have i kr i byt,At du tager et HX855 med hjem. :)
Senest rettet af Bent odense 29. jan, 16:33, rettet i alt 1 gang.
Af RocketCat
Bent odense skrev:De er den beste mulighed du har,Så kan de jo prøve at sende aben vider,
De er til at snakke med,Hvis man kommer med et problem.Det har jeg oplevet i sony center odense.

Tak for tippet!

De plejer skam også at være flinke her i Aalborg, så må se dem an imorgen :)