Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#14132
Hey

Nu gider jeg ikke kigge på mit 21 crt tv især ikke efter jeg har fået mig en wii :D. Har derfor i et stykke tid nu kigget lidt på diverse Fladskærms og Projektions tv. De modeller jeg er kommet frem til er følgende:

1 - Sony Sony KDS-55A2000 - Link
2 - Sony Sony KDF-E50A11 - Link
3 - Sharp LC 42XD1E - Link
4 - Amoi LC42T1E - Link

Det jeg hovedsageligt er gået efter er et tv som har Full HD (1080P - 1920x1080), samt har den størrelse jeg gerne vil have, et fedt design og et prisleje som jeg nogenlunde kan acceptere.

Hvis jeg begrunder mine valg kan det måske også hjælp lidt til at give mig et svar jeg kan bruge :D :P

Valg 1: Sony's 55" har Full HD, er stort og har et ok design, men jeg synes så at 20k er meget at smide for et tv.

Valg 2: Sony's 50" har desværre ikke Full HD, det er dog stadig stort og har meget fint design. Her synes jeg så, at man alligevel får meget for pengene selvom det ikke har Full HD. (En m8 har lige købt det og jeg må sige at det skam er utrolig nice, Wii og HTPC er blevet afprøvet, og kan kun sige at den skam bestod :D. Eneste lille minus er at når man spille Wii og står op er skærmen lidt mørk, men den skyldes jo vinklen).

Valg 3: Sharp's 42" har faktisk alt det jeg kigger efter. Men her det igen pris der er lidt afskrækkende, samt at der vidst har været nogle problemer med denne "størrelse" og vil ikke op og give det mere for modellen der er størrer.

Valg 4: Amoi's 42" skulle have Full HD, et meget stilren design og størrelsen passer mig fint, og må så sige at prisen burde der ikke være noget at klage over. Har ikke kunnet finde så meget omkring denne model, men det der afskrækker mig lidt, er at det siges, at dens lillebror ikke skulle være for god til at vise et analogt antennesignal og det er det eneste jeg lige har pt :(.

Dette var en lang smører håber der nogen som kan hjælpe mig lidt på til at træffe det rigtige valg.

På Forhånd Tak
KrQll3