Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af drd5555
#1807
Hej.
Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde rundt i junglen af disse fladskærme.
Det jeg søger er en fladskærm til væggen i stuen. Jeg har ca. 10000 at gøre godt med, og jeg vil meget gerne have en 32 tommer, hvis det er muligt. Skærmen skal være af en god kvalitet, så billedet er klart.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg evt. kunne vælge??

\\Daniel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#1808
God kvalitet og 10.000 kr hænger ikke så godt sammen. Hvis du skriver lidt om hvad skærmen vil blive brugt til helt konkret (TV kiggeri på et alm. antenne signal mm.) så er det nemmere at give råd.

Jeg selv ville nok spare 50% mere sammen og få en bedre kvalitet. Der er et knæk i kvalitetskurven for TV i prislejet under de 13-15.000 kr.
Af drd5555
#1810
skærmen skal bare bruges til ganske alm. tv, analog signal. Hvis man ikke kan få noget indenfor 10000, vil det nok også være atraktivt med en lidt mindre skærm, men som sagt skal skærmen ikke brugestil noget særligt, men jeg gider ikke at se en håndbold kamp, med store skygger efter spillerne, ell. hvad ved jeg.

De billige spot tilbud i f.eks. kvickly- føtex osv. er de som hoved regel ikke noget værd eller hva?
Af AndreasThomsen
#1811
Kommer helt an på hvor du køber henne. Du kan fx spare meget i tyskland, så de tv der ligger omkring de 15k, kan fås til lidt over 10k i tyskland.

Men kig nærmere på:

Samsung Le32r51b
LG Rz-32LX2R

...det var dem der var med i min overvejelse til sidst, havde selv ca samme penge. Og mit LG er på vej...Så har du nogen spørgsmål om netop dette tv kan jeg nok svarer bedre på det om en lille uge når jeg har fået det :)
Af drd5555
#1813
Okei tak.
Hvor stor skal kontrasten være for at billedet er værd at se på?
Er der nogen speciele steder på nettet eller andre steder, hvor det er godt at handle fladskærme?
Af AndreasThomsen
#1819
Jeg kender ikke nogen steder hvor det er specielt godt, jeg køber bare fra billigste forhandler der virker troværdig. Check priser via prisdatabaser som www.hifipriser.dk og www.pricerunner.com. Husk med pricerunner kan du vælge tysk også, så kan du se hvad priserne er i tyskland. Du kan mange gange spare meget.

Hvad kontrasten skal være er svært sige, men husk nogen producenter opgiver kontrasten dynamisk (samsung) andre gør ikke. Så det kan man ikke sammenligne lige over. Standarden idag er ca. 1000:1 målt på normal vis...

Men du skal have en responstid der er rimelig hurtig, jeg ser ingen grund til at købe et tv med en responstid over 8ms, da så mange tv allerede er hernede, hvorfor så ikke købe et af dem.