Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af redbull
#13761
har tænkt på at købe Sharp LC 37XD1E,men jeg har tdc kabel tv analog og sharpen har digital tuner kan de to sammen ? eller skal jeg finde et tv uden digital tuner ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13762
Den digitale tuner, som sidder i 37XD1E fungerer kun til antennenettet. Det er den såkaldte DVB-T tuner.

Dette er generelt for markedet. De eneste modeler der findes med digital tuner til kabel-tv er Loewe og Metz.

Alternativt skal du jo blot købe en ekstern boks hos din udbyder. Hos TDC er det en Selector.
Af redbull
#13763
Rasmus Larsen skrev:Den digitale tuner, som sidder i 37XD1E fungerer kun til antennenettet. Det er den såkaldte DVB-T tuner.

Dette er generelt for markedet. De eneste modeler der findes med digital tuner til kabel-tv er Loewe og Metz.

Alternativt skal du jo blot købe en ekstern boks hos din udbyder. Hos TDC er det en Selector.
nu spøger jeg sikkert dumt,det vil sige at hvis jeg køber en selector så kan jeg godt se tv fra tdc kabel tv på 37XD1E ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13766
Uanset hvad, så kan du naturligvis godt se Tv på skærmen og alle andre skærme. Det er det den analoge tuner sørger for. Den analoge tuner kan håndtere både kabel-tv og antenne-Tv.

Dit kabel-tv er jo analogt med mindre du allerede ejer en Selector, hvilket jeg kan forstå du ikke gør.

Det du skal bruge Selectoren til, er hvis du vil have digitale signaler på dit kabel-tv frem for dine nuværende analoge. Selectoren kan tilsluttes alle Tv. Det gøres f.eks. med et scart kabel.
Af tommyv
#13770
Jeg melder også lige ind på den her tråd :-)

Hvad er merudgiften på en selector boks?
så vidt jeg kan læse mig frem til er det boxen ca. 1300 + 199 til kort om året, så har man hele sin pakke digitalt.
så kan der tilkøbes yderligere pakker fx canal digital,cinema arabisk osv.

TDC priser

dvs. er laveste omkostning: engangsudgift til box og abonnement på kort til 199 pr. år?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13778
Ja forudsat at du har et abonnement på kabelTV i forvejen. Ellers kommer denne månedspris oveni hatten.
Af AndreC
#13797
Altså...

I XD1E serien... Der sidder der en DVB-T tuner...

Den kan tage et digital signal fra en digital stue antenne, samt fra en selector.

Men tager DVB-T tuneren også anlogt signal fra feks. kabel tv?
Brugeravatar
Af azrael
#13809
DVB-T er *kun* til jordbaserede signaler (T som terrestrial). Hvis du har kabel-tv skal du have en modsvarende DVB-C (C som cable) dekoder. Dette findes dog stort set ikke i tv idag, pånær nogle modeller fra tyske Loewe og Metz. Både TDCs Selector (HD) og Stofas Stofa Xtra er dog DVB-C løsninger, omend i en ekstern boks. At Stofa så er noget dyrere med deres variant er en helt anden ting...
Af AndreC
#13810
Så dvs. hvis man køber XD1E serien, kan man ikke bare smide sit kabel tv signal ind og så spiller det?
Af centric
#13828
AndreC skrev:Så dvs. hvis man køber XD1E serien, kan man ikke bare smide sit kabel tv signal ind og så spiller det?
Jo det kan man godt. XD1E inderholder både en digital turner og en analog turner.
Den digitale turner kan kun modtage signaler fra antenne, hvorimod den analoge turner virker nøjagtig som alle andre fjernsyn i dag.

Det korte af det lange er: XD1E kan vise alle de signaler et normalt TV kan i dag + digitale signaler fra antenne (DR1, DR2 og TV2)
Af Bornholmeren
#13848
Vil det så sige jeg ikke kan bruge mit kommende 37 Xd1e, til TDC kabel tv... Nej.. Det er gas :-)

Jeg vil bare høre om billedet, på en selector, er lige så godt som på en digital parabol (min kammi har canal digital og den står satme godt på hans philips 9731d)? Jeg ved godt, at begge "recievere" smider digital signal ud, men er det digitale signal fra en selector afhængig af kvaliteten på det analoge signal som TDC leverer. Hører spørgsmålet til i et andet forum så bær over med mig:-)