Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spook
#13746
På vores døgncentral skal vi have vist grafer over hvor mange kunder der er i kø på telefonerne, ventetider osv.

Til det skal vi bruge 5 stk. 42" skærme. Helt sorte, og helst uden højttalere, eller med så små højttalere som muligt.

Hvad skal vi købe? Hvis 1080P kan klares til fornuftig pris ifht. 720p, så må det selvfølgelig gerne være det.

og lige en ting: Kvalitet > pris. Det økonomiske er ikke det væsenligste, men vi skal ikke have bladguldsbelagt B&O ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13757
Blot et par observationer:
Det må vel foretrækkes at TVet har 1:1 pixelmapping frem for alt, så billedet kan vises skarpt. Derudover skal det nok være et LCD TV for at undgå burn-in, men så slipper I nok ikke for højttalerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13759
Jeg vil foreslå, at I kigger på nogle af de modeller, der er fremstillet til præsentationer og offentlige steder. Kølingen er vigtig for levetiden i et sådan tilfælde og det kan jo spare jer for nogle penge i den sidste ende. Mange af disse modeller har også specielle kabelsystemer, der tillader, at I trækker længere kabler end normalt.

Jeg kan anbefale f.eks. NECs Public Display modeller: http://www.nec-display-solutions.de/cor ... =x__dk__da

Jeg tror I vil blive mere glad for denne løsning i stedet for at satse på decideret Tv. Til jeres brug er plasma desuden udelukket. Sats på LCD.
Af Spook
#13767
De lange kabeltræk klares med en løsning fra BlackBox, så det er ikke noget problem. Og de skal hænge på en klimakontrolleret døgncentral, så der vil ikke være hverken temperatur- eller fugtighedssvingninger og direkte sollys bliver der heller ikke tale om. Så ved jeg ikke hvor meget det gør med kølingen?

Og plasma har vi droppet... billederne vil blive relativt statiske, men skal være så skarpe som muligt. Og skærmene skal være tændt 24/7/365.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13768
Når apparatet skal køre i døgndrift, så er jeg ikke i tvivl om, at en af disse Public display skærm eller hvert fald skærme, hvor producenten har fokus på aspektet, er at foretrække.

Selvom et rum er temperatur- og fugtighedsstyret, så giver det en del belastning af apparatet, når det står tændt konstant i så lange perioder. Jeg synes hvert fald det ville være en skam, hvis I købte et helt almindeligt Tv, som stod af efter nogle år. Det er ikke alle garantier der dækker, når det står konstant tændt, simpelthen fordi det ikke betragtes som "almindelig anvendelse".
Af Spook
#13771
Rasmus Larsen skrev:Når apparatet skal køre i døgndrift, så er jeg ikke i tvivl om, at en af disse Public display skærm eller hvert fald skærme, hvor producenten har fokus på aspektet, er at foretrække.

Selvom et rum er temperatur- og fugtighedsstyret, så giver det en del belastning af apparatet, når det står tændt konstant i så lange perioder. Jeg synes hvert fald det ville være en skam, hvis I købte et helt almindeligt Tv, som stod af efter nogle år. Det er ikke alle garantier der dækker, når det står konstant tændt, simpelthen fordi det ikke betragtes som "almindelig anvendelse".
Bare i orden, det er med i overvejelserne.

Update: Har bedt en leverandør komme med en god pris på 5 x NEC LCD4010 - Dette her:
http://www.nec-display-solutions.de/cor ... group=PubD
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13803
De er også et godt bud, ja. Det kan faktisk være ganske intessante, hvis skærmen skal kunne ses fra alle vinkler. S-IPS panelerne, som sidder i mange af LGs skærme er jo kendt for at have de bedste betragtningsvinkler.