Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#13631
Har med MEGET stor interesse læst denne tråd...
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2140
:p

Har også selv snust lidt rundt og kommet frem til at følgende skærme har min interesse:
Samsung LE40F71B og den nye Sharp LC 37XD1E :D

Men har lige et par(4 stk) spørgsmål:
Er der nogle som har nogle håndfaste - skudsikre data på de 2 skærme, hvad angår antal muligt viste farver.. Syntes at svarene variere noget, fra site til site.. !:(

Endvidere faldt jeg over en oplysning på sharpen er på 6 millioner pixel.. (hvilket nok er regnet ud fra 1920x1080x de 3 farver)... Ved godt, at det måske lyder lidt dumt, men har samsungen også det ? :((

Og så lige til næstsidst:
Samsungen har ingen digital tuner, mens sharpen har.. Kan ikke lige helt gennemskue, hvad betydning det har for mig, når jeg har det gamle analoge signal fra tv-stikket. Har det så meget at sige for billedkvaliteten pt? ::l

Sidst:
Begge har 1080p, men hvad med de Understøttede DTV-opløsninger?: 1080i (via komponentsokler), 720p, 576p (via komponent konnektorer), 1080i, 576i, 480i (via komponentudgange), 576p, 720p (via komponentudgange), 576i (via komponent konnektorer), 480p, 480i, 480p (via komponentudgange)
Har begge også 1080p her?... 1080i er jo ikke så godt i forhold til 1080p.. :o

Puha det var vist... Håber nogle kan hjælpe mig.... Er meget "grøn" på lcd-området... 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13635
Jeg går ud fra at du har set at du kan få rabat på et XD1 her på siden:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2640

1920x1080 pixels er det samme uanset hvilken skærm du køber.
Hvis du har kabel-TV så har en digital tuner ikke nogen betydning for dig, men har du en stueantenne, så vil du kunne modtage bla. DR1, DR2 og TV2 som digitale kanaler (ikke HD, bare digitalt).
Af jesperj
#13687
Hej Mr. Topshot.

Når du nu har tænkt dig at bruge en mindre formue på et tv - så må du gå hele vejen og købe dig adgang til digitale signaler - du vil fx. få DR i nær DVD kvalitet. En indbygget digital tuner er kun interessant hvis du har en antenne der kan modtage digitale signaler fra DR1, DR2 og TV2 - de er i øjeblikket de eneste luftbårne digitale signaler.

Læs evt. min anmeldelse af LE-46F71B i dette sites anmeldelsesforum.


Vh
jesperj
Af Mr Topshot
#13689
Jo den tråd har jeg læst...
- Meget spændende..!! :)

Men de 4 punkter jeg omtalt i begyndelsen, skal jeg lige først have HELT styr på først..
Kan lige uddybe mit første spørgsmål lidt...
Sharpen har 8 bits farve = 16,7 mil farver
Samsung har 10 bits farve = 25,7 mia farver...
- Det må under alle omstændigheder give flere detaljer i feks. skyggerne... ikk?

Er primært ude efter det lcd-tv som vitterligt kan vise det bedste billede.. Gælder mig til at høre fra folk her i forummet som har bestilt Sharpen, når de engang får det...

Men tak for dit svar indtil videre :D
Af Mr Topshot
#13690
Til Jepser...
tak skal du have.. den vil jeg kikke på med det samme.. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13694
Når Samsung reklamerer med 10 bit farvedybde, så er det udelukkende internt i elektronikken og ikke når det skal vises på skærmen. Der er ingen paneler der kan vise farver med 10 bit tilgængelige på markedet.

Det er et lidt billigt reklametrick når der tales om milliarder af farver.
Af Mr Topshot
#13794
att: Yakken...

Var inde i hifiklubben for lidt siden.. De havde Sharpen!!!... Jeg må sige det stod IMPONERENDE... Med almendeligt antennesignal, var det væsentlig bedre en jeg havde frygtet.. Det stod jo efter min mening SÆRDELES GODT!.. og helt FANSTASTISK ved DVD-afspilning..
Sååååååå.. det bliver vist en dyr januar måned... puha... for det bliver vist en shap der kommer op at dingle på væggen...

Men tak for hjælpen ...alle i tråden !!!! :D
Af AndreC
#13796
Mr Topshot skrev:att: Yakken...

Var inde i hifiklubben for lidt siden.. De havde Sharpen!!!... Jeg må sige det stod IMPONERENDE... Med almendeligt antennesignal, var det væsentlig bedre en jeg havde frygtet.. Det stod jo efter min mening SÆRDELES GODT!.. og helt FANSTASTISK ved DVD-afspilning..
Sååååååå.. det bliver vist en dyr januar måned... puha... for det bliver vist en shap der kommer op at dingle på væggen...

Men tak for hjælpen ...alle i tråden !!!! :D
Var det 46" du kiggede på? For jeg kunne ikke se 37" nogle steder (går ud fra du var på Åboulevard)
Og 42" fører de ikke...

Jeg syntes også 46" stod godt, de sendte krønniken da jeg var derinde, og det er så dårligt et billede farve mæssigt kedeligt. Så jeg bliver nødt til at derind igen en dag...

Jeg overvejer 42" og er rimelig lun på den...