Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wc-kenno
#13494
Hej med jer

Er der nogle af Jer der har set Sharp Aquos 37XD1E i live aktion. Talte med en sælger i telefonen, som jo selvfølgelig talte rosende om det. Mit spørgsmål går på om det vil gå an at se en fodboldkamp på dette tv....de påstår jo at det kan følge med?

Var lige i herning for at se på pana th42pv60eh og var ikke synderlig imponeret må jeg sige....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13499
Hvis du ikke er overbevist af et Panasonic PV60 i gengivelsen af fodbold, så tror jeg heller ikke XD1 er noget for dig. Den analoge gengivelse er en del bedre på Panaen.

Af ren interesse: hvad var det der ikke tiltalte dig på Panasonic'en? Og hvor var det du så den udstillet?
Af wc-kenno
#13505
Jeg så den i Herning eller nærmere betegnet i Tjørring hos en eller anden skummel radioforhandler.
Med fare for at på pv60'ere på nakken:
Jamen, jeg synes ikke billedet var så fantastisk - og det blev heller ikke synderligt bedre, da der blev knaldet en dvd i. Designet var direkte usmageligt efter min mening, men jeg er da ret sikker på (trods alt) at det er et godt tv til prisen. Kommer fra et pana 100hz 32"....og er først nu rigtig begyndt at kikke på lcd og plasma skærme, så man kan vel kalde mig en novice hvad angår fladskærms tv, men det er nu engang øjnene der ser. Men jeg var mest skuffet over designet.
Synes det er meget svært, når max beløbet hedder 15000...

Tror du ikke at sharpen ville kunne gengive en fodboldkamp fornuftigt nok???
Af wc-kenno
#13508
Hos Nermi Electronic, så jeg den
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13509
Tror du ikke at sharpen ville kunne gengive en fodboldkamp fornuftigt nok???
Ikke bedre end Panasonic'en, nej. Fornuftigt er jo en personlig ting. Hvis du sætter det i forhold til dit Panasonic 100 Hz, så kan jeg godt se, at du kan være skuffet. Du skal være forberedt på at gå ned i billedkvalitet på fladskærmsmarkedet generelt - hvert fald når vi snakker om analoge signaler.
Af wc-kenno
#13510
Se og det er jo i nok virkeligheden det som jeg er en smule træt af. Jeg er sgu træt af at skal ned i billedkvalitet, når man skal give så mange penge for et tv bare fordi det er fladt. Du får mig dog ikke til at købe et alm billedrørs tv igen....

Men begge tv er jo fremtidsikret i hoved og r.. ikke sandt?

Men der er mange der har talt rosende om pana pv60, så måske er det bare mig der er galt på den...

Gad egentlig vide om det nu også var lige den model jeg så. De sagde det var den, men jeg kikkede nu ikke efter bagpå. Har pv 60 picture in picture?
Af Mr Topshot
#13792
Att: wc-kenno

Har lige været inde ved hifiklubben i silkeborg for 10 min siden.. De havde den sørme... Må sige jeg blev PÆNT imponeret.. Har den sidste tid støvsuget markedet for info og "synsoplevelser"... og jeg må sige, jeg efter kikket i klubben, desværre nok bliver nødtil at investere i sådant et kræ.. Det stod VIRKELIGT godt!!! :D
Af wc-kenno
#13800
Ja, jeg var selv forbi hifiklubben i herning fredag eftermiddag. Der havde de 37" udgaven. Og jeg må sige at den slog benene væk under mig. Det ar sgu et lækkert tv efter min overbevisning.....(ikke bare designmæssigt)
Men puha, hvad skal man dog vælge 37 el 42" - min pengepung siger desværre 37 :(
Af Gr3y
#13841
Det skal du vist ikke være ked af.
Hvis du vil vide hvorfor - læs nogle af mine andre indlæg.