Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sovsoen
#13492
hejsa

jeg står og mangler et fjernsyn og er kommet ned på et par sharp favoritter.

LC37SA1E
LC32RD1E

som jeg kan forstå er det på 37" en ældre model, men det er billigt, så er spørgsmålet jo bare om det er pengene værd?

det vigtigste for mig er et godt billede, designet kommer lidt i 2. eller 3. række. lyden er heller ikke så vigtig eftersom jeg også skal have et nyt anlæg.

hvis der er nogen der kan anbefale en af de to eller et bedre i samme, eller lavere prisklasse, så er i velkomne til at komme med jeres mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13497
Toshiba har en god model til små penge i deres W66Z. I sub-10K klassen skulle det være det bedste bud.

Ellers kan det anbefales at kigge nærmere på plasma-TV f.eks. Panasonic PV60E, som fås i en 37" version til ca. 10.000 kr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13498
Der kommer en test af SD1 (samme som SA1, blot med digital tuner) serien op på siden inden længe. Umiddelbart er billedet dog ikke så godt.

Toshiba er en af de skærme, som anbefales tit i den prisklasse. Det er en god skærm til pengene. Ellers holder jeg også på PV60, som yakken.

RD1 kender jeg ikke, men den skal efter sigende placere sig mellem SD1 og XD1 serierne.
Af sovsoen
#13500
okay..

jeg ved ikke om det bare er en fordom, men alle jeg spørger siger at "alle siger" at man ikke skal købe plasma? hvordan kan det så være?

det skal primært bruges til DVD og kabel-tv og måske lidt med pc, men kun måske..
Af Blaha
#13504
Hvis de siger man ikke skal.. er det fordi de er bange for burn in og purple snakes måske?!

Men hvad der er fakta er at plama levere bedre billede i almindeligt tv behov, altså farve gengivelse osv..

Der er fordele og ulemper ved begge formater, og kan kun bedst afgøres af dig selv ved at gå ud og kigge..
Af sovsoen
#13506
aha..

hvad er fordelene så ved lcd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13512
sovsoen skrev:okay..

jeg ved ikke om det bare er en fordom, men alle jeg spørger siger at "alle siger" at man ikke skal købe plasma? hvordan kan det så være?

det skal primært bruges til DVD og kabel-tv og måske lidt med pc, men kun måske..
Hvem er alle i denne sammenhæng. Så sent som igår hørte jeg en sælger fra et unavngivent firma fortælle i radion at han altid anbefalede plasma hvis billedkvaliteten havde højest prioritet.

Der er vist ingen herinde der påstår at LCD giver et bedre billede end plasma.
Af sovsoen
#13513
det er venner og bekendte der siger det med at plasma skal man ikke købe. men de har sjovt nok aldrig ret gode forklaringer herpå.

jamen så må jeg jo lige til århus og tjekke det der panasonic ud.. der er vel ikke andet for :-)

tak for hjælpen og fedt forum :-)