Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leth
#13304
Kanon forum at kigge efter TV i.

Endelig ved at være skudt ind på hvilket LCD-fjernsyn jeg skal have og skal nu til at vælge:
Philips 37 PF9631D koster 16.000 hos Xave.
Samsung LE-40M71B - 15.700 hos Befro
Sharp LC37XD1E - 12.000 hos Lictronic.

Er varm på det sidste - mest p.g.a. at det tilsyneladende er et godt tilbud på et godt fjernsyn.
De virker temmelig ens i beskrivelse - eller overser jeg et eller andet?
;)
Er der nogen der kender http://www.Licotronic.com O-O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13305
Du skal lige være opmærksom på, at Licotronics pris er uden moms. Med moms er prisen 15.000 og det er uden fragt så vidt jeg kan se.

Derfor kan det nok også bedre betale sig at købe det hos www.geco.dk. hvor fragten er gratis. Jeg er også ret sikker på, at de får det på lager før Licotronic.
Af NeverKnow
#13348
Efter hvad jeg har kunnet læse mig til er der reélt to fjernsyn lige nu som jeg ville vælge.

Det er:

Sony's X2000 fås både i 40" 42" og 46" men er et dyrt tv.

Ellers:

Sharp 37XD1E er nok mest bang for the money lige pt.

Også selvom det er 15000dkk inkl. moms man skal af med. Og så er Licotronic dem med den hidtil bedste kundeservice. I hvert fald så vidt jeg har oplevet og læst mig til.

evt. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2562
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13350
Det er Geco der importerer Sharp til Danmark gennem et distributionsselskab i kæden, så jeg kan ikke forestille mig, at Licotronic får skærme på lager først.

Geco kan også godt vise dig skærmen frem. Du skal blot ringe og aftale en tid. Jeg ved at XD1 serien står i deres showroom.
Af NeverKnow
#13352
Det er værd at bemærke at du får et vægbeslag med til en værdi på 750kr. hos Licotronic så reélt sparer du vel en 690kr. når vi tager fragten i betragtning i forhold til geco?

Samtidig vil jeg da være påpasselig med at beskylde dem for paralel import om enten det er geco eller licotronic du her mistænker.
Af Totti
#13401
Jeg kan kun bakke dig op KnewerKnow. Hmmmm Rasmus !:( ....det er ikke god stil at tale om parallel import uden at have hold i sin påstand. Har du spurgt Sharp Danmark eller direkte Licotronic om der er tale om parallel import. Det tror jeg næppe. Man kunne godt få en fornemmelse af at du måske har interesse hos Geco som du beskytter.
Af Blaha
#13502
Er enig i at han måske ikke skal rose en forhandler mere end andre.. men hvis man søger lidt, ser man at geco skriver på deres side at INGEN parrallel import er gældende i deres sortiment.. men licotronic skriver intet om det..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13507
Totti: Jeg har spurgt distributøren og har fået svaret, at Licotronic importerer på korrekt vis, men hvor I mit indlæg ser du, at jeg siger parallelimport? Jeg snakker om lagerstatus.

Hvis du vil have en diskussion med mig omkring dette, så bliver det privat over pm's.

Mine svar i denne tråd vedrører Leth og NeverKnow. Som du kan se i tråden der linkes til, bliver der snakket Showroom, og det holder jeg mig til. Og er det ikke væsentligt at gøre opmærksom på om en pris er med eller uden moms?
Af NeverKnow
#13511
Hmm.. Der er vist skrevet og sagt nok om dette. Jeg har fået et svar i pm fra Rasmus som jeg er tilfreds med.

Jeg har kontaktet Sharp d.d. de bekræfter at både Geco.dk og Licotronic.dk og .com er kendt af dem og at de begge to lovligt importere Sharp tv'er igennem dem.

Så ingen ko på isen her overhoved. Leverings mæssigt kan jeg fortælle at de leverancer som butikkerne får nu her fik jeg at vide nok var rimeligt booket. Og sharp selv havde den kommentar at de forventer at kunne levere friske XD1E fjernsyn igen efter februar. Så dem som har bestilt for 2-3 dage siden burde få i denne måned resten mente han måske ville kunne risikere at skulle vente lidt længere.