Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jepper
#13255
Er der nogle af jer der har hørt om de nye modeller fra samsung M8 og R8 med en temmelig høj kontrast 12000:1 og 8000:1?

nogle der har en ide om hvornår de kommer til dk?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13256
Der kommer en nyhed i morgen, mandag eller eventuelt tirsdag med lidt mere information. Jeg skal også have fat i Samsung Danmark i morgen, for at høre om de har mere officiel information.
Af Jepper
#13372
Ja de lyder ikke værst. Går i seriøse overvejelser mellem Samsungs F7 ellers Sharp x1e, men det kunne være jeg lige skulle se tiden lidt an og vente på M8
Af Rolfiboy
#13380
Uhh kunne næsten tyde på at de kommer med LED bagrundsbelysning, med den kontrast, man kan da iværtfald håbe. Men det er vel også det næste logiske træk at kombinere Full HD med LED for samsung.

Lige et spørgsmål til de kloge, når man kører med en opløsning på 1920x1080 fra en pc via DVI stikket til HDMI indgangen, så vil man da automatisk køre 1x1pixelmapping på hvilket som helst LCD TV som kan modtage Full HD ikk? det er kun hvis du skal køre med et TV som kun kan køre 1366x768 at det vil give problemer med scalering med nogle TV(som feks samsung)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13382
LED alene er ikke nogen kontrastbooster. Det er jo blot baggrundsbelysningen - det er de flydende krystallers evne til at blokkere lyset som er den afgørende faktor. Når evnerne slipper op, så snyder producenten oftest ved at skrue ned for baggrundsbelysningen og det kan gøres med hvilken som helst lyskilde.
Af Rolfiboy
#13386
Nej rigtigt nok, men de er nu bedre egnet til dynamisk kontrast end katoderør og det tiltaler mig meget med den meget bedre levetid, halveringstid og strømforbrug lysdioderne har, og self også den bedre gengivelse af farverne.

Rent teoretisk kan man jo ved hjælp af et ekstra styrekredsløb lave et ret så avanceret dynamisk kontrol med LEDs fordi at du nu kan nøjes med at skrue ned for de områder hvor der skal være mørkt på billedet.