Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mcmejsner
#1759
Hej med jer..

Vil bare have jeres mening omkring dette fjernsyn.

drejer sig om: AMOI LC37AF1E som kan fåes for 24999,- pt. og kan findes til 17995 på nettet.

den har nogle meget interessante specs:
I avisen til Elgiganten melder det opløsning: 1920x1080p


Dalgaard-it.dk melder følgende.
- 37" 16:9 LCD Panels
- 1920 x 1080 HD resolution
- 550 cd/m² high brightness
- 800:1 contrast ratio
- 8 ms quick response time
- PIP/PBP/POP function (Dual Tuner)
- HDMI with HDCP
- USB+CF+SD card reader (MPEG-1/MPEG-4) (Optional)
- Exclusive channel rename function
- DCTi/DLTi
- FTC (Flesh Tone Correction)

link:
http://www.dalgaard-it.dk/product_info. ... cts_id=477

nogen som kender til mærket el. hvordan vil i bedømme de specs? et godt alternativ til philips 9830?
Af olle_hansen
#1760
Ja, det ville jeg også gerne vide :)

Kom så med nogle ekspert-bemærkninger :)

Jeg så den i elgiganten i weekenden, og den ser GODT ud. Kvaliteten af billedet ser rigtig flot ud.

Men om det teknisk er godt, må overlades til eksperterne herinde...
Af mcmejsner
#1762
er lidt bange for contrastratio.. Er det lavt?

Philips 9830 skulle ligge på 5000:1, men har hørt at det kan måles på forskellige måder.

Læst på Amoi's homepage omkring specs på fjernsynet, og den understøtter kun 1080i og ikke p.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1859
Umiddelbart virker det da spændende.

Det har en høj opløsning og fine features indbygget, men jeg ville aldrig give så mange penge for et produkt jeg ikke havde set.

Så skal du prøve at tage ud til El Giganten og få set Tv'et?

Det med 1080i og 1080p er gældende for mange apparater. Vi er ved at samle en liste omkring det her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=233

Philips 9830 serie kan f.eks. heller ikke. :((

Den forskel der ligger i, at de nye Philips og Samsung LCD skærme har så høj kontrast komemr ganske rigtigt af en ny målemetode, men i praksis giver det faktisk også noget. Prøv evt. at læse mere om det her: http://www.flatpanels.dk/tv.php#8
Af mcmejsner
#1889
Har været lidt rundt på nettet og undersøge om AMOI, og selve modellen. På deres hjemmeside, fandt jeg featureoversigt, og den melder, at fjernsynet godt kan tage 1920x1080 i prograsiv, altså 1080p, så det lyder meget lovende. Dog er der ikke så meget at finde om andres erfaring med fjernsynet, men fandt lidt i tyskland hvor det også nævnes at værende et spændende fjernsyn.

PDF med spec:

www.mejsner.dk/Amio-spec.pdf

Var så ude i Elgiganten og kigge på det i Mandags, og selvedesignet i sig selv er kanon. Vil sige at det er pænere end philips 9830, og mangen andre modeller, efter min mening.

Vedr. billedet fik jeg ikke set ordenlig på det, da jeg havde lidt travlt og fordi de kørte Starwars Eps III fra en philips dvd/reciever med tvivlsom billedekvalitet. Men umiddelbart så det okay ud, men ikke sindsrivende flot.

Har dog planlagt at smutte forbi igen sammen med en kammi og få kigget godt og grundigt på det, da det lyder som et okay alternativ til philips'en, som jeg ellers har kigget på. Giver lige min erfaringer videre, når jeg har set ordenlig på dyret.

Finten er at jeg har en Denon DVD-1910 med HDMI udgang og understøtter 1080i, så jeg kigger lidt efter et fjernsyn som understøtter det, så vidt muligt, og indtil videre har det kun været philips som har understøttet dette. Men har læst mig til herinde at der komme en masse nyheder i starten af næste år, så jeg prøver at holde øje med markedet lidt.
Af dieseldk
#2967
det skulle være samme panel som sidder i 9830
Af mcmejsner
#2985
Gik sku ud og invisterede i et Samsung LE-32M61B i stedet. :p

Kanon flot design, og rigtig stilren. Billedet er også kanon, men halter lidt efter mit gl. Philips CRT når det kommer til alm. tv-signal. :D
Men fjernsynet har helt sikkert et af de bedre billeder fra antennesignal jeg har set på et LCD-skærm. :)

Har ikke fået testet fjernsynet ordenlig endnu, men har prøvet mig frem med nogle forskellige indstillinger, men syntes ikke helt jeg kan få et optimalt billede.
Har i den forbindelse bestilt Digital Video Essentials, så jeg forhåbenlig kan få sat fjernesynet lidt bedre op. :o
Af jacob
#2990
hvad måtte du slippe for tvet?
Af mcmejsner
#3069
måtte slippe 15990..

købte det i Hifi-klubben.

de har nogle godt finanseringsaftaler hvis ikke man lige står med pengene i hånden.