Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#13188
Hej Allesammen

Jeg har igennem et stykke tid nu haft et godt øje til Samsung m71 modellerne og læst en del om dem på nettet og den slags - som man nu engang skal gøre.

Jeg har selvfølgelig også gennemtrawlet sitet her for indlæg. Men jeg har lidt svært ved at få et klart overblik over hvorfor folk er så kritiske over for netop disse modeller.

Så det ville være fedt hvis alle der ved noget/har interesse kunne skrive hvorfor det lige er, at det bare ikke er godt nok, jeg syntes meget tit det ender ud med at folk skriver man skal købe philips... og jo jo det er da sikkert også bedre, men er det også rette value for money, man får... de koster trods alt 5000 - 10000 kr. mere end samsungs modeller...

Jeg vil naturligvis også gerne høre ris, det er da nok noget at det jeg savner mest herind, da jeg umiddelbart syntes at det er et flot tv og det virker som om at man får noget for pengene uden at man skal skræmme livet af sin kæreste for at få forhandlet et stort tv hjem til stuen...

Håber at der er klarhed om hvad det er jeg gerne vil opnå... hvorfor virker 100 HZ ikke og hvorfor er smooth motion noget bras og hvorfor er M71´erne bare dårlige...

Men husk nu også roserne alle dem der er ejere og er tilfreds med deres M71..

PFT
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13190
Jeg har set M71 ved flere lejligheder og endda haft den hjemme på prøve, men måtte skuffende konkludere at billedet simpelthen bare ikke var godt nok. Farverne var meget udvaskede og TV signalet blev gengivet så ringe at man af og til slet ikke kunne se personernes ansigtsudtryk.

Det lykkedes mig ikke at få et billede på skærmen som der var værd at beskæftige sig med i længere tid. DVD er ok, men analoge TV signaler er katastrofale. Lad mig lige understrege at dette ikke er specielt for netop dette Samsung TV - jeg finder de fleste LCD gengivelser af TV signaler ret elendige, med mindre man kigger på de bedre modeller som Philips 9731D, som jeg dog stadig ikke finder god nok til at have stående i stuen.

De 100 Hz gør ikke det store fra eller til og må betragtes som mere af et salgsgimmick end nogen egentlig fordel ift. tilsvarende TV. Der er ikke rigtigt noget der adskiller M71 modellen væsentlig fra M61 modellen, derfor har der været forholdsvis megen kritik af TVet da de fleste jo forventede en eller anden form for banebrydende teknik i topmodellen.

Hvis jeg skifter til en fladskærm indenfor den næste årrække, så kan jeg med 90% garanti sige at det bliver et plasma TV i stedet. For samme pris som et middelmådigt LCD TV, kan man få et plasma billede der er klasser bedre ved analoge signaler.
Af Jonathan
#13200
Ja, det kan jeg jo godt se ikke er særlig positivt...

Men tak for opsummeringen... så er det jo lige som på plads. :).

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan bare ikke få mig selv til at købe plasmatv.. det lyder sgu så gammeldags. men det kan da godt se ud som om, at der ikke er nogen vej udenom.

Er der da slet ikke nogen her på siden der har bare lidt positivt, at sige om disse modeller...?
Af aztral*enforcer
#13432
jeg havde også et samsung m71 i et par dage. jeg syntes generalt at farverne ikke var specielt pæne i forhold til andre tv jeg har set. det var dog ikke mærkbart og noget jeg sagtens kunne leve med.

100hz funktionen var en wow oplevelse for mig. når billedet altså ikke bevæger sig ret hurtigt. ved hurtige bevægelser virkede billedet som om det flimrede. jeg tror også man kalder det ghosting? det var ikke bare lidt men faktisk så meget at det var det der afgjorde at det skulle tilbage til butikken.

positive ting om det. de mange ingange og pc stik og så videre. ehrm. jamen ikke rigtigt noget som andre tv ikke også har... jo det der blå lys der oplyser et helt rum når tvet er slukket!!! ej det var faktisk så belastende en nat jeg rykkede stikket ud af kontakten.. heh
Af jesperj
#13691
Hej.

Jeg har ikke M modellen, derimod F modellen - grundteknologien skulle være identisk bortset fra 100 hz-funktionen. Med et digitalt signal (Fx Selector) får du et fremragende billed - (det kan godt være fabriksindtillingerne ikke passer dig, men så er der til gengæld alle muligheder for at stille på kotrast, lysstyrke, farvetemperatur, skarphed mm.)

Læs evt. min anmeldelse af LE-46F71B i dette sites anmeldelsessektion.

Vh
jesperj
Af samsungdk
#14185
jesperj skrev:Hej.

Jeg har ikke M modellen, derimod F modellen - grundteknologien skulle være identisk bortset fra 100 hz-funktionen. Med et digitalt signal (Fx Selector) får du et fremragende billed - (det kan godt være fabriksindtillingerne ikke passer dig, men så er der til gengæld alle muligheder for at stille på kotrast, lysstyrke, farvetemperatur, skarphed mm.)

Læs evt. min anmeldelse af LE-46F71B i dette sites anmeldelsessektion.

Vh
jesperj
Hej

Det vil jeg gi dig helt ret i. Har personlig et LE40M71. Kun fordi jeg ikke havde brug for Fuld HD.

Samsungdk