Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Auxo
#13205
Hej gutter...

Jeg har valgt at bestille sådan en LE32M71B fra Samsung til prisen 11.999 kr, i Esbjerg...

Tak for hjælpen...

:)
Brugeravatar
Af azrael
#13228
Jeg burde egentlig ikke spilde tid på dette, men når barfodcph nu så venligt indbyder til dette...

Den eneste vejl. udsalgspris jeg kender på 32PF9731D er kr. 22.999. Det er nogle måneder siden, at jeg fik meddelt prisen, så jeg vil ikke afvise, at den er faldet i mellemtiden. Det er bare ikke noget jeg er stødt på.

I den danske radio- og tv-handel (som så mange andre steder) arbejder man med både begreberne avance og provision. Hvis priserne generelt er højere i de normale danske butikker i forhold til online-butikker, så hænger det både sammen med, at særlige danske/nordiske varianter (i det omfang de egentlig findes udover en anden mærkat) er dyrere fra producenten, men i mindst lige så høj grad at forretningen sætter deres egen avance på produkterne højere end de burde. Det er nok noget med, at de tror at en høj pris afspejler luksus og derfor høj kvalitet og ydelse. Provisionen er noget den enkelte sælger nyder godt af, når han/hun pådutter dig et apparat til en pris der er betydeligt højere end man kan få det til "online". Sådan noget skal selvfølgelig belønnes.

2 års garanti i danske butikker er vist en våddrøm, som barfodcph har. Forbrugerrådet ridser her kort op, hvordan landet i virkeligheden ligger. Hvis en given forretning yder garanti, så er det for egen regning, og det sker ikke ret ofte, særligt ikke når vi snakker dyre forbrugsgoder som f.eks. flad-tv.

Mere har jeg ikke at sige til dette...
Af jengell
#13248
Der er da ikke noget der hedder 2 års garanti i murstensbutikker, medmindre forhandleren skilter med det. Og det står der ganske rigtigt heller ikke noget om i ovenstående link.

På Samsungs skærme er der derimod 2 års pixelgarenti, hvis man køber den i en murstensbutik, men handler man på nettet er det som sagt sikkert paralelimport, og her er denne garenti i de fleste tilfælde ikke. Her gælder i stedet en international standard som siger op til 6-8 pixelfejl før man kan få det byttet, og det er jo nederen, hvis man har 5 fejl lige midt på nyhedsoplæserens næse...