Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Drunkenbrawl
#13061
først lade mig sige at det her er en fed site med oplysner osv :) meget rar at falde tilfældig over. Thumbs up :)

Samsung LE46F71B VS Sharp 46XD1E ... Fight! :

er lige på nippet til at købe en 46# kick ass skærm :D og er faldet over Samsung LE46F71B LCD TV
http://www.jaman.dk/product.asp?product=188

men har ikke været muligt at se den med egne øjne desværre. men det var den jeg først havde tænkt mig at købe indtil HiFIKlubben forvirrede mig med at sige at Sharp´s 46# slår den i hd kvalitet og bedre kortlæser osv. og med indbygget tuner "T" så jeg også med egne øjne og ser skam rigtig fint ud men designet på samsungén er mig mere interesant læste en udemærket test af den herinde ( Sharp 46XD1E):

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

så hvad vil i anbefale mig billedmæssigt ?? vil ikke se slør på skærmen uden at det sider på hovedet af en person!! har ca 30K at fyre af og og det incl 4 års total forsikring. hvilken skærm er bedst ? og hvad kan de trække af pc opløsninger ?? syntes ikke jeg så nogle steder,

og evt hvilke kabler jeg skal købe til for at gøre billed kvalitet bedre i "dvd" "hd" "ps3" og kabel tv ^^ er jo slør på nogle programmer desværre med kabel tv.

håber der er nogle med check på tingene og ikke bare siger blabla bedre som hifiklubbens elev gjorde,. han kunne ikke engang finde ud af at skaffe mig rigtige sikringer til mine Cerwin Vega højtalere O_O

håber at høre fra nogle snarest!

Mvh. Drunkenbrawl ;o)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13067
Jeg besvarer blot det med PC-opløsningerne:
Full HD er 1920x1080 punkter. Jeg er ikke sikker på at Samsung skærmen her 1:1 pixelmapping, men det må du lige følge op på selv.
Af Drunkenbrawl
#13077
hmm ok. kan heller ikke lige se det under specs at samsung skulle ha det. syntes bare jeg har læst det andet steds fra..

men tak for response. håber der er nogle som kna sige om der er en syns forskel på de tv ?? og pc in hvilke format de kan håndtere, det normale nu om dage er vel omkring 1024/712 eller hva det nu hedder ^^
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#13093
Personligt er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at Sharp XD1 serien leverer det bedste billede. Responstidmæssigt er XD1 serien også hurtigere. Samsung har stadig svært ved at styre deres Overdrive system, hvilket bidrager til synligt slør.

Specielt gengivelsen af HD signaler er betydelig bedre på Sharp'en.
Af Drunkenbrawl
#13123
tak for al info. hmm. det sharp så nu ellers også godt ud i butikken :D men kæresten vil ikke havde det da det ser grimt ud på nettet anyway,, doh. men lokker hende ned butikken til en demo test ^^

men tak for hurtige svar/info

mvh Drunken :)
Af got2kill
#13178
Hvis du skal købe det i HIFI klubben.., så kan det faktisk godt svare sig at købe det hos hifi klubben Sverige.

Jeg har selv købt 52" og der var 7000 kr forskel.

Kan være de er til at handle med...

Og ja tag kæresten med ned i butikken, jeg havde selv bestemt mig for at købe 42" så kom vi ned i butikken og konen så 52" og sagde hun ikke ville have jeg skulle komme om 6 måneder og sige at jeg hellere ville have en større model.., så jeg sagde SOLGT... og købte 52"...

Og efter at set sammien og sharpen head2head så er sharpen klart overlegen.

Jeg måtte slippe omkring 30k for 52" hos hifi klubben i malmø.
Af Drunkenbrawl
#13227
ok.. det må jeg da checke op på :)

tak for info.