Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NeverKnow
#13029
Selvom mange tråde under denne handler om det samme syns jeg ikke helt nogen af trådene giver mig svar på mit dilemma. Har også læst og læst og læst på andre foraer.

Har omkring 15.000,- Danske Kroner

Ønskes 32~37" LCD TV med FULL HD og god mulighed for at køre med HTPC+PS3 når denne kommer til dk. Vi har kigget os lidt omkring og i øjeblikket er der den som alle taler om, men få har.

SHARP LC37XD1E til 14999,- pt. inkl ophæng

[img]http://www.licotronic.com/Graphics/Products/351b_m.jpg[/img]

VS

Philips 32FP9731D til ca. 14~14499,-

[img]http://www.consumer.philips.com/catalog ... age370.jpg[/img]

Det er to meget forskellige tv og der er selfølgelig for og imod på begge disse LCD TV'er. Philips har self. Clear LCD, Pixel Plus 3 HD og Ambilight 2 samt et overlegent design, men SHARP har samtidig 37" mod kun 32" hos Phillips.

Sideafstande kommer til at variere fra 2M til max 4M i den bagerste sofa. Vi skal have monteret tv'et på vægen i en fornuftig sofa højde.

Vi kommer self. til at skulle bruge Full HD når der kommer PS3 til landet og vi kan købe film på blue-ray. Men hvilket af disse to fjernsyn kan vi med glæde have de næste mange år? Vi har været ude og kigge på Philips tv'et og det er virkelig flot i aktion. Vi så det med det de kalder Freeview i UK, og her stod det utroligt flot frem.

SHARP levere 1:1 Pixel Mapping men det gør Philips'en så vidt jeg kan forstå også? Hvad giver mest bang for the $ her?

På forhånd tak

//Never
Af icewind
#13048
32PF9731D understøtter ikke FuldHD(1080p) kun 1080i
Af NeverKnow
#13051
Hmm øv...

Men det har SHARP'en vel heller ikke?
Af fruen
#13053
jo det skulle jeg mene ellers har jeg ikke fattet noget!!

Jeg står selv i samme situation dog med sharp 42" og philliphs 37" med ambilight 3 men jeg kan heller ikke finde udaf hvilken der umiddelbar er det bedste tv til prisen??
Hvormeget vil man bruge det lysshow til??
Jeg ved ikke hvor man kan se dem sammen i Jylland??

Er der nogen der kan give et vink med en vognstang?? :(
hilsen
Fruen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13060
NeverKnow skrev:Hmm øv...
Men det har SHARP'en vel heller ikke?
Jo, XD1E serien er full HD 1080p.
Af NeverKnow
#13078
Jeg var egentligt ret hooked på SHARP'en. Indtil jeg læste lidt mere og lidt mere og lidt mere. Føler egentligt lidt at Full HD ikke rigtigt er ude endnu. I hvert fald ikke hvis man har under 20K at spendere på et LCD.

Så spørgsmålet er hvad er der i vente i første halvdel af 2007?

Kommer der noget snart som vil sparke røv på alt hvad vi kender her i foråret 2007?

De fleste modeller er jo fra Sommer/Efterår eller Vinter 2006 som folk snakker om nu. Her tænker jeg på.

Sony X2000
Sharp XD1E serien er også fra sidste år.
Philips serie blev også lanceret sidste år.

Hvad kommer der forår eller tidlig sommer 2007 som måske var værd at vente på?

Her tænker jeg på, men ikke begrænset til, forbedringer på full hd i forhold til det der er ude nu.
Af Totti
#13090
Hvis man er lidt af en spillefugl så får man full HD med Xbox360 og specielt med de nye wargame spil. PS3 bliver (når den engang kommer til landet) også en full HD box.Jeg har tidligere læst dette indlæg på et andet forum http://www.avforums.com/forums/showpost ... count=3138. Det lyder til at denne person er rimeligt godt inde i tingene.
Jeg venter spændt på at få min nye Sharp 37" XD1E leveret i næste uge og få tilsluttet min Xbox. Jeg har også købt nogle HD film på Amacon.com som ikke er ægte HD indspillet men konverteret film fra almindelig format.
De er i 720p opløsning så Sharpen med sine 1080p venter bare på at filmene snart følger med.
Af LateNighter
#13238
Har været på jagt efter en LCD skærm mellem 10 og 15k i en uges tid og har sporet mig ind på nøjagtig de samme to muligheder. Sjovt at finde dit indlæg.

Mine foreløbige undersøgelser siger:

Sharp LC37XD1E
Ca pris lige nu: 15000,-
1080p
450cd/m2
1200:1
176/176
6ms
2xScart
2xHDMI
1xVideo
1xS-Video
1xComponent
1xVGA (lidt i tvivl)
1xCoax
1xDVB-T
2xAnalog tuner
Analog audio in/out
RS-232 connection (hvad pokker, lever den endnu...)
HDCP

Philips 32PF9731D
Ca pris lige nu: 14000,-
1080i
550 cd/m2
7000:1 (dynamisk)
176/176
3ms
2xScart
2xHDMI
1xVideo
1xS-Video
1xComponent
1xVGA
1xCoax
1xDVB-T
2xAnalog tuner
Digital Audio in/out
Analog Audio in/out
USB
HDCP

Så nu er spørgsmålene:
Prisen og tilslutningsmulighederne er ca det samme. Uafgjort.
Vil jeg hellere have 37' end 32'? Mon ikke. Sharp vinder.
Hellere 1080p end 1080i? Den køber jeg også. Sharp vinder.
6ms vs 3ms. Philips vinder.
450cd/m2 vs 550cd/m2. Philips vinder.
Digital audio in/out. Philips vinder (men hvad skal jeg bruge det til?)

Medmindre nogen kommer med korrigerende oplysninger, er min favorit rent datamæssigt hermed Sharp.

Læste så et sted at Sharp'en betydeligt ændrede farver når synsvinklen ikke var lige for. Ved ikke om det har noget på sig og om det er bedre end Philips. Begge er opgivet til 176/176.

Så er der det faktum at jeg bare har mere tiltro til Philips. Nok fordi jeg aldrig har haft eller kendt nogen med et Sharp fjernsyn.

Hmmmm, må nok have fundet mig en butik med begge apparater for en live sammenligning. Nogen der kender et sted i nærheden af Ålborg?

/LateNighter
Af Totti
#13243
Svar til Latenighter.
Har læst andre steder i dette forum bl.a her http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... &highlight at en person ved navn Gr3Y har fået en 37" Sharp købt hos Licotronic.com som han primært bruger til Xbox. Måske bor han i nærheden af dig. Har selv en på vej som skulle have været landet i fredags men blev rykket til tirsdag. Glæder mig helt vildt til at modtage den :) . Er ikke købt ubeset da Licotronic hjalp med en fremvisning hos en kunde de havde leveret til.
Af LateNighter
#13250
Kontakter Licotronic. Det er god service hvis de kan arrange fremvisning hos en anden køber. Tak for tippet.
/LateNighter
Af Schliemann
#13264
Såvidt jeg kan se koster Sharps 37" nu kun 12000 hos licotronic.
Af kampster
#13278
Det er ekskl. moms.
15.000 inkl. moms.
Detaljer, detaljer ;)
Af Zee
#13279
Ja det gør en lille forskel om det er inkl. eller eksl. moms :)
Den er faktisk en smule billigere her:
http://geco.dk/product.asp?product=859&sub=2&page=1

Jeg er også en af dem der har kigget en del på dette Sharp TV, men er heller ikke helt sikker... Jeg ville ihvertfald ikke vælge et 32" Philips frem for det her, hvis det skal være Philips skal det være deres 37"s, men den er så omkring 4000,- dyrere, og så meget mere får man vist ikke for de penge.
Spørgsmålet for mig er også om der er en ny serie på vej her indenfor de næste par mdr., de skulle man næsten tro.
Af Schliemann
#13286
Yiiiacks :)

Sorry gutter. Var vist ikke helt frisk da jeg kiggede på deres side igår.
Jeg skylder en kvajebajer!