Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eske
#12964
Jeg har tilbudt mine forældre, at hjælpe dem med at finde et tv, men da jeg ikke har den store viden indenfor fladskærme, ville jeg lige forhøre mig herinde.

Budgettet er max 17.000kr og størrelsen skal være enten 37" eller 40". Det skal være forholdsvist fremtidssikret, så de ikke skal ud at investere i et nyt tv,indenfor de næste mange år.

Hvad er pt. det bedste til prisen?


Mvh
Senest rettet af Eske 8. jan 2007, 13:01, rettet i alt 1 gang.
Af kampster
#12966
Du er nok ikke i det rette forum hvis du har brug for råd om faldskærme 8)
Af Gr3y
#12969
Er han ikke?

Anyway, som jeg så ofte rambler om, har jeg selv et Sharp 37XD1E.

Denne er fremtidssikret da den har 2 HMDI porte og kan klare 1080P (højeste tænkelige opløsning).

Koster ca 15k.

Billedkvaliteten er top notch.
Af kampster
#12971
Hej Gr3y

Jeg ved ikke om du har stor erfaring i at hoppe ud fra fly, men jeg har ihvertfald ikke ;)

Mht. dit Sharp 37XD1E. Hvor har du anskaffet dig det henne og til hvilken pris ?
Jeg kan se at geco.dk har det på deres hjemmeside, men det er i restordre. Overvejer at købe det, men vil gerne lige have lidt feed back fra nogen der har "hands-on" erfaring med TV'et.

Du lyder glad for dit ?
Af Blaha
#12973
tjek evt licotronic.com , de har dog det heller ikke på lager, men hvis du bor på sjælland kan du komme til at se det (selvfølgelig også hvis du bor andet sted, men bare lang transport :) )
Jeg regner i hvertfald med at jeg skal op og se det, også i forhold til et plasma..
Af magiske
#12980
Jeg har endnu engang(3 gang på 1 1/2år skiftet fladskærm :).
Denne gang har jeg købt en Sharp 42XD1 fra geco.dk.
(De har også et 46", men det var lige for stort til min stue, eller også er min stue for lille til det tv :s ..)

SUPER cool skærm, og ikke mindst flot(ikke at det betyder noget, men det skader jo ikke). Deres 37" er helt i samme design og standart, så det går man nok heller ikke galt i byen med.

Du kan jo evt. tage forbi og se den, de har et lille showroom(ikke så stort, men fint!). Ellers har de jo sikkert en masse andre skærme du kan se.
Og så sender de fragtfrit, hvad jeg syndes er i orden.

/Mads
Af Gr3y
#13015
kampster skrev:Hej Gr3y

Jeg ved ikke om du har stor erfaring i at hoppe ud fra fly, men jeg har ihvertfald ikke ;)

Mht. dit Sharp 37XD1E. Hvor har du anskaffet dig det henne og til hvilken pris ?
Jeg kan se at geco.dk har det på deres hjemmeside, men det er i restordre. Overvejer at købe det, men vil gerne lige have lidt feed back fra nogen der har "hands-on" erfaring med TV'et.

Du lyder glad for dit ?
Tja, kommer vel an på hvad du skal bruge den til.
Bruger min til Xbox360, ser ikke meget SD fjernsyn på den, selvom det ser fint ud pga TrueD chippen.

Ja jeg skaffede mit hos licotronic, men hvis du har en lokal hifi klub kan du jo lige stikke derned og kigge på det (aner ikke hvad prisen er der).

Dog bliver jeg sjældent 100% tilfreds med noget, da der er få problemer.
1: Remoten pisser mig af. Man skal pege den direkte mod sensoren ellers reagerer den rimeligt langsomt.
2: Skærmen summer lidt, kan kun høres når lyden er slukket. Ikke det store problem.
3: Der er en bug med komponent indgangen hvor skærmen bliver sort i ca 2sek. Sker ca en gang hver 5-10 timer. Så ikke det største problem. (UPDATE - læs nedenfor)
Er endnu ikke sket med min Wii tilkoblet, så det må være relateret til opløsninger >= 720p.
Anyway, jeg har kontaktet sharp.dk som ikke var klar over problemet. Jeg gjorde dem opmærksom på at sharp.uk kender til det, så nu er der vist en dialog i gang imellem dem.
Nu ser vi hvad der sker.

Men alt i alt kan fjernsynet fint anbefales.

[UPDATE]
Bliver nød til at rette denne gamle post, da mit tredje punkt ikke er korrekt. Det har vist aldrig været fjernsynet der var problemet, da jeg har læst at det også kan ske med nogle andre fjernsyn (non-sharp).
Så ud fra dette må man konkludere at det er Xbox'en eller kablerne der er af dårlig kvalitet.
Senest rettet af Gr3y 7. dec 2007, 11:44, rettet i alt 2 gange.
Af SimBomBOm
#13021
Dejligt at høre at det er en lækker skærm..

Har lige bestilt en, og skulle få det i næste uge :)

Jeg skal også mest bruge den til min Xbox, kører det optimalt??
Af Eske
#13054
Tak for alle svarene - de er meget brugbare :)

Men jeg læste lige en artikel i Fyens Stiftstidende hvor det blev nævnt, at priserne på LCD-skærme højst sandsynligt ville falde med hele 30-40 % i løbet af 2007 :o

Vi må se tiden an.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13059
Ja, selvfølgelig vil de falde, men det sker jo løbende. Du vil ikke vågne op en dag og se at prisen er faldet 40% natten over. Priserne falder hele tiden, så hvis du venter til år 2010 så får du den nok gratis.

Når TVet er faldet de 40% du venter på så er der med garanti kommet en ny og endnu federe skærm, som så koster tilsvarende mere, så det er skruen uden ende. Køb når du har brug for skærmen, men at tro at du gør et scoop ved liiiige at vente en dag til er selvbedrag.
Af Gr3y
#13097
SimBomBOm skrev:Dejligt at høre at det er en lækker skærm..

Har lige bestilt en, og skulle få det i næste uge :)

Jeg skal også mest bruge den til min Xbox, kører det optimalt??
Ja det ser fantastisk ud. Kan kun anbefales.
Af SimBomBOm
#13105
Det lyder rigtig godt Gr3y, glæder mig også helt vildt..

Kender du til et HDMI kabel til xboxen??
Af Gr3y
#13842
Findes ikke.

Du skal have en VGA -> DVI/HDMI transcoder hvis du vil bruge HDMI.

Eller kig efter Xbox360v2 når/hvis den kommer engang.