Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmus
#1632
Hej

Jeg er meget interesseret i JVC's lt-37s60b, der er et 37 tommers LCD, men ville høre om der er nogen der har erfaringer med at slutte dette fjernsyn til PC med et grafikkort med DVI-opløsning??? Hvordan er billedet, mv.

Vh
Rasmus
Af rasmus
#1685
Tak for dit svar

Ja, jeg ved godt at LG har 1:1 pixelmapping, hvilket jo er et stort plus. Jeg kender imidertid ikke så meget til LG's skærme, og om de er værd at købe.

Mit spørgsmål skyldtes at jeg syntes at have læst/hørt at pc ikke stod så godt på JVC'en, udover den manglende pixelmapping...

Vh
Rasmus
Af rasmus
#1696
Hej Rtorp

Tak for dit svar. Jeg har allerede læst denne test, som er meget positiv, men desværre prøver de ikke skærmen med computer-tilsluttet. Jeg var inde på Speakers Corner i KBH. hvor de har JVC skærme, men desværre kunne man ikke se et PC billede dér.

Vh
Rasmus
Af BrianJVC
#2665
rasmus skrev:Hej Rtorp

Tak for dit svar. Jeg har allerede læst denne test, som er meget positiv, men desværre prøver de ikke skærmen med computer-tilsluttet. Jeg var inde på Speakers Corner i KBH. hvor de har JVC skærme, men desværre kunne man ikke se et PC billede dér.

Vh
Rasmus
Hej Rasmus,

Vi har testet vores skærme herude med en kollegas HTPC løsning, og i denne havde han et grafik kort med NVIDIA 6600 GT chipset, og hertil medfulgte der software til at skallere billedet til skærmens dimensioner.

Det undrer mig hvordan LG kan lave 1:1 pixelmapping ved tilslutning til PC, fordi skærmopløsningen 1366 x 768 er ikke en skærmopløsning som deles af PC-branchen, derfor vil du altid se en op eller nedskalering af billedet. Opløsningen 1920 x 1080 er den første opløsning vi møder som deles af PC og TV branchen, så her bør der være mulighed for 1:1 pixelmapping med et tilsvarende panel.
Af rasmus
#2668
Hej BrianJVC

Hvordan så pc-billedet ud på skærmen (bortset fra manglende pixelmapping).

Grunden til at LG kan lave 1:1 pixelmapping er så vidt jeg husker, at skærmen slukker for et antal pixels, således at antallet af pixels bliver deleligt med et rundt tal, som er standarden for pc-grafikkort.

Vedrørende opløsningen 1920x1080 gør det så nogen forskel vedr. 1x1 pixelmapping, om skærmen viser de 1920x1080 i interlaced eller progressive (1920x1080i eller 1920x1080p)?

Venlig hilsen

Rasmus