Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnHansen
#156414
JohnHansen skrev:Nu prøvede jeg lige at smide et DR Nu program op via Apple TV og iPad (via http://nu.c4d.dk/). Jeg har prøvet med Camilla Plum og AnneMad i New York. Det er jo for sindsygt så meget det hakker når der panoreres.
Jeg skylder at sige at dette problem med Apple TV faktisk var et velkendt problem med Apple TV 2. Det viser sig at som standard er boksen sat til at outputte i 720P@60Hz. Og da vi jo her i Europa har 50 Hz Pal som standard, så gav det lige en gang ekstra judder. Og tro det eller ej: det er faktisk først for nylig at Apple overhovedet har gjort det muligt at styre hvilket output der skal sendes i! Så i mere end et år har man måttet leve med dette. Nu kan man heldigvis vælge 720P@50Hz og væk er denne judder.
Af PhDream
#156415
Alle fladskærme produceret indenfor de seneste 5 år (men sikkert også tidligere) kan modtage et 60Hz signal uden problemer.

Hvis de ikke kan, er de defekte og det bør tages op med producenten, da alle producenter angiver dette i deres tv-apparaters specifikationer.
Af dobbeltO
#156417
JohnHansen skrev:Jeg tror jeg har fundet ud af at meget af mit problem har været at jeg hele tiden har kørt med Motion Plus slået fra (Off). Jeg hader at køre med sådan noget slået til, men problemet er at selvom jeg har slået det fra så er det ikke slået fra!

Det er helt tydeligt at der sker den vildeste processering af billedet - også når det tilsyneladende er slået fra. Det kan man overbevise sig selv om ved at sammenligne med Game mode (I game mode er denne behandling slået fra). F.eks. kan man køre en sekvens i TV2 News hvor news-tickeren hakker - hvis denne køres i Game mode, hakker det ikke.

Så med andre ord: med mindre man vil køre i Game mode (og hvem vil det når man ikke kan indstille billedet), så er det bedre at køre med Motion Plus slået til end fra ved typisk TV kigning. Jeg kører med den der hedder Tydelig / Clear som vist nok har minimal judder reduction effect så man undgår for meget Soap Opera effect. Foreløbigt er det ret positivt og i hvert fald hakker TV2 News tickeren ikke længere. Jeg mangler stadig og se hvordan det ser ud i sport / fodbold og jeg tror også stadig at jeg vil foretrække Motion Plus slået fra når der ses film (med mindre den hakker som f.eks. Mamma Mia :) )

Og så er det for ringe at Samsung ikke kan finde ud af at slå denne Motion Plus behandling fra selvom man stiller det til Fra!
For djævlan! Opdatering til 1020 og motion plus på tydelig - så spiller det sq da ok! Træls det skal være nødvendigt, for det burde jo virke uanset hvad. Men nu er jeg en glad mand. Tak!
Af JohnHansen
#156440
PhDream skrev:Alle fladskærme produceret indenfor de seneste 5 år (men sikkert også tidligere) kan modtage et 60Hz signal uden problemer.

Hvis de ikke kan, er de defekte og det bør tages op med producenten, da alle producenter angiver dette i deres tv-apparaters specifikationer.
Der er jo heller ikke tale om at tv'et ikke kan modtage et 60Hz signal - det går fint. Problemet er at PAL indhold som er produceret til at blive vist ved 50Hz vil blive vist med motion judder når det vises ved 60 Hz.
Af Sporten_slettet
#157053
Til rassol, tge, JohnHansen og alle I andre...

Tak for det store forarbejde I har gjort i forbindelse med jeres tv... Har selv lige købt det og oplevede problemerne. Jeg Googlede det og fandt denne tråd...

Hvad er status på jeres problemer?

Rassol, har du byttet dit? Og hvad med I andre? Er der nogen der har opdateret til Firmware 1020?

Rassol, kan du give mig en mail til Samsung? Har prøvet at skrive til dem via deres hjemmeside, men deres formular virker ikke...
Af JohnHansen
#157056
Sporten skrev: Hvad er status på jeres problemer?
Efter at jeg skiftede til at køre med Clear/Tydelig i Motion Plus har jeg ikke haft problemerne. Jeg synes det kører ret godt med det slået til. Når jeg ser film og serier, slår jeg det ofte fra da jeg ellers synes der er for meget Soap Opera effect over det.

Jeg kører med 1020.
Af MichaelEhlers
#158258
Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Af JohnHansen
#158260
MichaelEhlers skrev:Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Kører du med Clear/Tydelig i Motion Plus?
Af 1Brylle
#158261
Min nabo har også købt et samsung UE8005, han fik samme problemer - kontaktede yousee, de havde testet 20 antennekabler og kasseret de 17 - naboen har nu fået et af de sidste 3, herefter er alt hans hakken fuldstændig forsvundet, jeg selv har også skiftet mit for 3 dage siden, og har sidenhen ikke opserveret noget hakkeri (jeg har Boxer) - Tyder altså på, at det er antennekablet fejlen ligger i. :)
Af MichaelEhlers
#158269
JohnHansen skrev:
MichaelEhlers skrev:Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Kører du med Clear/Tydelig i Motion Plus?
Den står på Off.
Skal den sættes til tydelig?
Af JohnHansen
#158270
MichaelEhlers skrev: Den står på Off.
Skal den sættes til tydelig?
Det har i hvert fald hjulpet mig. Jeg sætter den typisk til Off når jeg ser film / tvserier, men ellers står den på Tydelig. Du kan prøve at se om det hjælper dig.
Af droner
#158284
Jeg havde samme problem. Især på TV2 HD. Med motion plus off hakkede det, men med Motion Plus Tydelig spiller det maks! Tak til dem, der fandt ud af dette! Eneste problem er, at man skal huske at deaktivere Motion Plus når man ser film. Ellers ser det noget ringe ud.

På mit D5005 uden motion plus er problemet der stadigvæk på TV2 HD, så her bliver jeg nødt til at skifte til analog når fruen en sjælden gang i mellem er kanalvælger på D8005.
Af MichaelEhlers
#158326
Why 'o why... Hvorfor skal man slå det ene og det andet fra, når man skal se film!?

Mit 4 år gamle 720p uden digituner, havde ikke dette problem.
Så køber man et nyt TV til 15.000 og så er der problemer.

Fedt og flot fjernsyn, men HOLD da op hvor det skuffer mig at dette problem eksistere.
Af tge
#158327
Hmm , jeg kører 1021 nu , og er stort set en glad mand :)

jeg sætter ikke motionplus på standard , men på brugertilpasset

slør sætter jeg på 10 og ryste på 4 , så kører det super , og man kan se film uden soap effekt , husk filmmode på film2 , og digital støjfilter auto , så ser det sgu godt ud ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12