Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troley
#151798
Hej med jer,

Er der nogen her der har erfaringer med Samsungs D8005 LED modeller?

Har netop anskaffet mig sådan en, men oplever tit at billedet hakker eller springer nogle frames over. Uanset ved hvilken kilede jeg vælger... blu-ray, mediecenter, live tv...

Det går over når jeg vælger spiltilstand. Men det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal køre spiltilstand og miste kvalitet ved samtlige indputs? :((

Har nogen samme problem? Og i så fald en løsning?

Alle billedbehandlingssystemer er naturligvis slået fra.
Brugeravatar
Af edinger
#151801
Har du indstillet skærmen efter anbefalingerne i testen her på siden og herunder slået billedbehandlingssystemerne fra?
Af StoreSol
#151806
Lyder ikke godt.

Har selv haft skærmen hjemme en kort overgang til test, og der oplevede jeg bestemt ikke noget.

Er nu endt med bettebror fra serie 6, som dog er er helt andet panel, og der er heller ikke noget af det du beskriver.

Som anbefalet af edinger, så prøv at indstillinge skærmen præcist efter testen herpå siden, og har du stadig problemer, er der kun en ting at gøre.
Af troley
#151807
Jeg har ikke indstillet værdierne på helt samme måde. Men alle billedbehandlingstilføjelserne er slået fra.

Mit problem opstår typisk i et sceneskift. Eks. fra roligt billede til noget der bevæger sig hurtigt. Så vil billedet lave et lille hop indenfor det første halve sekund af det hurtige billede?
Af troley
#151808
Og det der er at gøre er at gøre brug af sin retur ret?
Af StoreSol
#151809
Ja, retur med lortet, eller kontakt samsung service, hvis du gerne vil have dem til at se på det onsite.

Hvis det er købt i en butik, ville jeg dog tage ud med det og få det byttet til et nyt.
Af kskruger
#151811
troley skrev:Jeg har ikke indstillet værdierne på helt samme måde. Men alle billedbehandlingstilføjelserne er slået fra.

Mit problem opstår typisk i et sceneskift. Eks. fra roligt billede til noget der bevæger sig hurtigt. Så vil billedet lave et lille hop indenfor det første halve sekund af det hurtige billede?
Prøv de her indstilinger, lav dem 100% som beskrevet, se om det skulle gøre en forskel.

http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... ue55d8005/

Evt. har du lagt seneste firmware ind? kan findes på Samsungs hjemmeside under support.
Af Rene
#151814
troley skrev:Hej med jer,

Er der nogen her der har erfaringer med Samsungs D8005 LED modeller?

Har netop anskaffet mig sådan en, men oplever tit at billedet hakker eller springer nogle frames over. Uanset ved hvilken kilede jeg vælger... blu-ray, mediecenter, live tv...

Det går over når jeg vælger spiltilstand. Men det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal køre spiltilstand og miste kvalitet ved samtlige indputs? :((

Har nogen samme problem? Og i så fald en løsning?

Alle billedbehandlingssystemer er naturligvis slået fra.
jeg har sat motion plus til tydelig. og det er det bedste til tv. jeg ved godt at alle experter vil slå motion plus fra. men det er jeg IKKE enig i.
Af troley
#151825
Så har jeg netop opgraderet firmware fra 1015 til 1018. Tilsyneladende har det hjulpet på tv signalerne.

Nu vil jeg aftenen igennem teste hvordan det står til med de øvrige inputs. Tak for alle jeres svar. Jeg vender tilbage efter en aften i test-mode :)
Af troley
#151839
Så tro jeg faktisk den er hjemme. Efter opdatering af nyeste firmware er jeg godt kørende.
Har opnået problemfrit billede på bluray, dvd, mediecenter og stream af mkv filer via smart hub'en

Nu er det kun min Tvix 6600 mediestreamer, der hakker. Men det tror jeg nu er et spørgsmål om noget framerate jeg ikke kan få til at virke i Tvix'en?

Men indtil videre er der tilfredshed herfra :D
Af troley
#152086
Så har jeg haft nogle flere timer til at teste videre og er kommet til følgende konklussion.

Problemet med hakkende billeder er på DR HD under dramaproduktionerne. Borgen og Broen primært. Her er der hakker i billedet. Sjovt nok er der ingen problemer på de andre udsendelser på DR HD - og signalstyrken er 99%,

BluRay og dvd afspilning kører fejlfrit!

Men: Når jeg sætter en computer til via HDMI opstår der også hak på afspilning af film og video. Uanset om det er HD eller SD. Det hakker ikke når jeg sætter computeren til via VGA. har prøvet med 2 pc'er. Det eneste, der hjælper på computerafspilning er at sætte tv'et i spiltilstand?

Samsung support gav mig besked på at nulstille tv'et. Det eneste jeg fik ud at det var at jeg nu brugte en time på at kalibrere fjernsnynet igen.

Jeg tænker om andre har haft samme problemer/iagttaglser med deres 8005'er?
Af Talryn
#152087
Når du køre PC over dit TV vil jeg mene du skal huske at slå 1:1 pixelmapping til (Heder vist hos samsung "Just scan") når det er over HDMI.
Af troley
#152088
Ja det har jeg også læst mig frem til. Men kan ikke finde det i menuen noget sted?
Af xcardman
#152089
husk lige og lave den rigtig indstililng på din pc
alså på dit grafik kort
alså almindelig tv skal den stå på 50hz

ellers vil det hakke

dit tv afspiller jo det kommer ind
så hvis din pc smider 60 hz ud, og udsendelsen er 50
så vil det hakke
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12