Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinSH
#159123
JohnHansen skrev:
MartinSH skrev:Hej derude håber I kan hjælpe mig
Du siger du har læst tråden? ;)

Har du f.eks. fulgt det råd der komme i bare et par indlæg højere oppe i tråden: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 644#158644

HEJ JOHN

Har gjort nøjagtig det der står herinde, føler ikke at det har hjulpet særlig meget måske en smule. Kan du anbefalet et godt tv til maks 10.000
Tak på forhånd
Af Warwich
#160621
I dag begyndte mit fjernsynsbillede at hakke da jeg skulle se Lykke på DR HD. Har haft en lille smule problemer tidligere, men har typisk kun været når fjernsynet lige er blevet tændt, det forsvandt efter 20-30 sekunder.

Jeg ville løse problemet og opdaterede fra firmware version 1019 til 1021, og nu kan jeg ikke se billedet for bare hakkeri på alle mine kanaler. Det er de digitale kanaler. Når jeg skifter over til en analog kanal, står billedet helt af, og jeg kan ikke se noget som helst for alt hakkeriet.

Har nulstillet billedet, sat motion plus til clear, skiftet til neutralt billede og ingen af delene virker. Nu har jeg slukket fjernsynet for kunne ikke holde ud at se eller høre på det.

Andre der fortsat har probelemer?

Har et LED 8005 46" fjernsyn med firmware version 1021 nu. [/list]
Af Vindfeld
#160637
Har du Yousee? for de havde signal problemer i går aftes...
Alle mine tv hakkede nemlig også :((
#195977
Halløjsa,
Det var mig, der startede denne tråd i tidernes morgen. Jeg har stadig mit UE60D8005 og det kører fejlfrit. Det skal dog siges at jeg kører på firmware 1013.
Jeg har for nylig set hakken på en D8005 med firmware 1025.
Så jeg tror det afhænger af hvilken firmware du er heldig at finde på dit brugte tv.
Af Just
#195978
Må lige se det i action inden jeg køber.

Har fundet et til 12.000 kr.
Jeg mener selv det er dyrt, men har svært ved at finde noget billigere.

Hvad mener folk her på siden?

Skal jeg vente til de sælger de gamle modeller billigt i februar?
#195979
D8005 er stadig et rigtigt lækkert tv - prisen tror jeg er ok...

Men hvis du vælger det brugte D8005 skal du især bede om at se signal via hdmi som ikke er progressiv. Bed om at se noget interlacet. F.eks noget film afspillet fra en computer.

Min erfaring er, at almindeligt tv signal er som det skal være - uanset firmware.
#197980
Jeg kan konstaterer hakken på mit tv. Jeg er temmelig sikker på at det er de forskellige billedkredsløb som motion plus osv som giver problemerne - også hvis de sættes på off.

Kun ved gamemode bliver kredsløbet koblet fra og problemerne løst. jeg har prøvet på en række forskellige kilder som bluray, pc, nintendo wii u, tv, apple tv mm. i de fleste tilfælde er tv'et simpelt hen ikke i stand til at leverer et stabilt flydende billede med mindre gamemode aktiveres.

da man ikke kan aktivere gamemode i tv input betyder dette at mit tv ikke er i stand til at vise et problemfrit billede via antennestik. jeg er nødt til at bruge en boks så billedet kommer via hdmi så gamemode kan aktiveres.

det er simpelthen utroligt at samsung ikke kan lave et tv som kan udføre kerneopgaven uden fejl - at man sætter et antennestik i og ser tv.


jeg har haft de fleste firmwares der er blevet udgivet og er nu på 1026. Så vidt jeg har kunne se i listerne over ændringerne er der som regel tale om ligegyldige småændringer på smartplatformen og altså ikke ændringer på egentligt vigtige områder som hvordan tv'et viser et billede.
Af troley
#197982
Og det er efterhånden lige meget hvilken Samsung model man køber, så ser jeg problemet.

Har netop konstateret samme fejl på et 55f6105 og set fejlen på en udstillingsmodel af 55f8005

Så det er dejligt at producenter som Sony og Panasonic også har nogle dejlige skærme i deres 2014 modeller man kan satse på i steddet for. Hos dem har jeg aldrig set fejlen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12