Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#11879
Jeg har kigget længe, læst meget herinde o.s.v.
Men pris mæssigt kan det så betale sig at vente til januar med at købe fladskærms TV??
Hvad siger trenden her de næste mdr.???


Derudover er jeg i tvivl om følgende:

Hvilken DVB tuner skal man købe TV med? Pt. har jeg antenne, men det kan jo ændre sig. jeg har forstået at der er en tuner til hvert type signal...
DVB-T er vel den jeg skal købe?

Skal man have et tv med 1080 linjer, eller er det væsentligt dyrere og stadig lidt ude i fremtiden.

Hvad med lyd. Findes der TV med indbygget lyd der er godt?

Findes der en hjemmeside ud over edbpriser med en søgefunktion, hvor man kan søge på fladskærmstv og så tilføje de ønsker man har og se hvad man kan få??

Hvad med disse sharp som er billige så vidt jeg kan se.
http://www.hifiklubben.com/DK/Forside/0 ... _prisfald/

Hvorfor sætter hifiklubben dem pludselig ned. gammel teknologi eller hvad?
#11884
koden skrev:Jeg har kigget længe, læst meget herinde o.s.v.
Men pris mæssigt kan det så betale sig at vente til januar med at købe fladskærms TV??
Hvad siger trenden her de næste mdr.???
Med den kendskab jeg har til markedet: Det afhænger af hvad du går efter og hvor du har tænkt dig at handle. Hos lavprisbutikkerne er avancerne i forvejen så pressede, at man ikke bare lige sætter prisen 1000,- ned fordi det er januar. I de såkaldte "high-street butikker" (Fona, Merlin, Elgiganten osv) vil du se to ting foregå: For det første slagtilbud på forældede modeller, som er umulige at sælge hvis det ikke var for kundernes januar-hysteri. For det andet lavere priser på modeller hvor de i forvejen er langt dyrere end lavprisbutikkerne, hvilket betyder at prisen stadig vil være højere end de billigste. Det er generelt ganske få tilfælde hvor nogle egentligt interessante modeller er super-billige i kædernes januar-udsalg.

Hos os specifikt er situationen sføli lidt speciel, da vi laver et par åbningstilbud i forbindelse med KBH-butikken, derfor vil priserne på visse modeller om noget være højere i januar end i december... Mange modeller køber vi i forvejen 50-100 styk af ad gangen, og så flytter det ikke så meget på prisen om det er januar eller ej.
#11885
koden skrev:
Hvorfor sætter hifiklubben dem pludselig ned. gammel teknologi eller hvad?
Uden at jeg kender Sharps modelprogram, så ser det sådan ud ja. Der er kommet en GD9 serie, som hos dem er billigere end før-prisen på GD8, og så må GD8 naturligvis sættes ned til en pris under GD9.
Af koden
#11886
tak..det jeg studsede over ved sharp var DVB-T tuner til den pris.

Den svarer vel meget godt til jeres nedsatte toshiba 32 66 (ved gud jeg anede ikke at tapeconnection solgte fladTV).
Kan huske dengang jeg købte kassette bånd hos jer.....