Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C_mad
#11814
Hej Alle.

Jeg har været på udgik efter et lcd tv i nogen tid og har set på samsungs Le 32R71b som jeg syntes havde et ganske flot billede. Derfor ved jeg nogenlunde hvilken standard LE-32M71B har.

Men har læst den ret positive anmeldelse af Philips 32PF9731D.

Begge fjernsyn virker ret lovende. Men vil dog helst ikke købe noget udelukkende på baggrund af de opgivne specs.

Derfor vil jeg gerne høre om der var nogle som har erfaringer med disse to modeller, både nagativ og positivt.

På forhånd tak.
Af C_mad
#11818
Har læst anmeldelsen. Men kunne godt tænke mig vide lidt angående samsungs model. Fx har M71 "smooth driver teknologi"( hedder det vist), som vist skulle fjerne jaggies. Samsungs Model N71 er mere eller mindre magen til dog uden denne "smooth driver".

Mit spørgsmål er så: er det værd at give 2K extra denne "smooth teknologi", giver det tydeligt et flottere billede?
Af Laur
#11820
Bestemt ikke. efter min mening..

Fjernsynet ville ikke være meget værd, hvis ikke man kunne slå 100Hz Smooth Motion funktionen fra.. Den skaber en unaturlig effekt, især i hurtige filmsekvenser.. Dog virker den ved langsomme panoreringer, hvor billedet forekommer mere "Smooth"
Af C_mad
#11826
Ok.. Mange tak for dit svar!
Det giver altså en slags ghosting/efterslæb ved hurtige bevægelser og panoreringer?

Har du selv M71? Hvis ja, hvad er din oplevelse med det?
Af Laur
#11832
Har ikke selv noget M71, men overvejer at købe et... Har kigget længe på det og leget lidt med menu'erne ved forhandleren. Ved ikke hvad den tekniske betegnelse er, for de problemer, Smooth Motion, giver, men hvis du oplever tv'et i virkeligheden, er du slet ikke i tvivl om når den går ind og blander sig :(

Ved langsomme panoreringer viker den efter hensigten, og skaber et mere flydende billede...
Af C_mad
#11835
Ok. Så du vil mene at 'smooth motion' og 100 hz er overflødigt, hvis skærmen skal bruges til actionfilm og konsolspil med hurtige bevægelser og panoreringer?

Udover 'smooth motion', som du sagde ku' slås fra, giver M71 så et godt billede med hensyn til skaphed, farve og kontrast? - (Da billedet jo nok er det vigtigste aspekt 8) )
Af icewind
#11840
Skal selv have et 32PF9731D model inden længe
Af nygaala
#11865
C_mad skrev:Ok. Så du vil mene at 'smooth motion' og 100 hz er overflødigt, hvis skærmen skal bruges til actionfilm og konsolspil med hurtige bevægelser og panoreringer?

Udover 'smooth motion', som du sagde ku' slås fra, giver M71 så et godt billede med hensyn til skaphed, farve og kontrast? - (Da billedet jo nok er det vigtigste aspekt 8) )
Har haft det nævnte Samsung nogle uger nu, og selv om jeg har skullet vænne mig til et par ting i forhold til CRT-fjernsyn (jeg er førstegangskøber), synes jeg, at billedet flot mht. farve, skarphed og især kontrast. Hvad 100 Hz og panorering angår, synes jeg nu ikke det er så slemt endda. Jeg har haft det slået til og fra i flere omgange, og er nu endt med at have det slået til.
Det svageste punkt synes jeg er lyden. Det lykkedes mig aldrig at få skidtet til at lyde bare nogenlunde nærværende, selv om jeg i flere dage skruede på alt hvad der kunne skrues på :( . Til sidst måtte jeg afsted til det lokale indkøbscenter efter noget med lidt mere gang i!
Men alt i alt: jeg er tilfreds med købet!

Hilsen

Lars