Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#11782
Hej :)

Jeg er en 17-årig dreng som tænker på at købe et fjernsyn der er større end mit 14" gamle. Jeg har en Nintendo Wii spillekonsol, og ser aldrig DVD, og jeg ønsker at have et fint analog billede. Skal jeg kigge på LCD TV eller bare et flat-CRT?

Ligenu kigger jeg på et prosonic 27" HD LCD tv i bilka til 4000 kr. Det er hvad jeg maks. vil give for et tv.

Jeg er ret meget inde i hardware specs. og har undersøgt markedet længe, men jeg vil gerne have flere synspunkter.
Brugeravatar
Af azrael
#11792
Til de penge burde du snarere se på et billedrørstv. Som jeg har skrevet så ofte før, så er der særligt én ting LCD-tv ikke er gode til, og det er analogt tv-signal.
Af Paw Jørgensen
#11801
LA VÆRE MED AT KØBE NOGET I BILKA eller for den sags skyld NOGEN form for fødevarebutik.... Der er ALT for meget i vejen med de skærme.. PLUS at det er en RIGTIG dårlig kvalitet..!!!!!
Af malurt
#11822
Der er ALT for meget i vejen med de skærme.. PLUS at det er en RIGTIG dårlig kvalitet..!!!!!

Paw jeg har en prosonic 27" og jeg synes ikke at kvaliteten er dårlig, men
respondstiden på 16 ms er for langsom.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#11852
Til 4000 kr. får du bestemt ikke et godt analogt billede på noget LCD TV, så disse modeller bør du undlade at tage med i betragtningerne. Man får rigtigt meget CRT TV for pengene i dag, så her kan du nemt komme godt op i størrelse og finde et widescreen TV.

Det kan ofte betale sig at gå ud og besøge en elektronikforretning, da de fleste sælger ud af CRT TV idet de helt overgår til at fladskærme. Jeg vil gætte på at du kan få et 32" 100 Hz TV omkring den pris du efterlyser.