Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Laur
#11781
Hej

Nu har jeg langt om længe fået set Samsungs M91 model med LED i virkeligheden.
Så det hos Tabeconnection her i weekenden..

Har kigget på flere andre LCD-tv gennem nogen tid.. og er efterhånden blevet fast besluttet på at jeg enten skal have Samsungs M91 Model, eller forgængeren M71b.. Den afgørende faktor i beslutningsprocessen er prisen, M91 er næsten 10000kr dyre.

Fik kigget på M91, og det er et rigtigt lækkert tv.. der var dog travlt i butikken så det var lidt svært at koncentrere sig. De havde udskiftet 71 med 91 så kunne desværre ikke sammenligne de to ved siden af hinanden.. Men kunne dog konstatere at M91 havde et rigtigt godt analog billede, hvilket er vigtigt til mit brug.. Desværre ser det ikke ud til at der er sket forbedringer på deres 100HZ Smooth Motion Driver, men funktionen kan heldigvis slåes fra, da den faktisk ødelægger billedet, mere end den gavner det..

Ingen tvivl om at M91 er i en langt højere klasse end 71, skal dog lige have et kig mere på 71 inden jeg træffer den endelige beslutning (10000kr forskel)

Blev anbefalet at køre mit computer-signal over på tv'et via VGA kabel for bedste resultat, mit spørgsmål lyder: Er der nogen der har erfaring med VGA kabler? Det skal kunne nå 4 meter, det er vel en afgørende faktor at dette er af rimelig kvalitet?

Er der nogen der har kommentare til de to modeller?

Sidst men ikke mindst, kan jeg kun anbefale at bruge tapeconnection. Fik en seriøs og ordentlig behandling, trods det at jeg ikke "UMIDELBART" ;) ) befinder mig i den mest købestærke gruppe af kunder.