Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
#150763
Nogen der kan anbefale andre mærker der har PVR som virker fint.
Det skal helst være en billig ca. 42"
Af Chaui
#150773
JensS skrev:Hej :)

Købte UE40D6505 i sommers samt en WD 320 GB 2.5" USB harddisk. Harddisken er blevet slettet tre gange indtil videre - ca. med en måneds mellemrum :(

Frustrerende at miste alle sine optagelser gang på gang og at man ikke engang kan lave backup af dem :((

Har snakket med Samsung Support som anbefalede firmware updates og nulstilling af fjernsyn. Men selv seneste firmware update gjorde desværre ingen forskel. (Samsung har ej release-notes med deres updates hvilket er utilfredsstillende.)

Kom i kontakt med en tekniker som ville skifte motherboard ud i fjernsynet. Men da der samtidig var kommet ny firmware blev vi enige om at prøve det først. Men desværre blev harddisken slettet en uge efter. Så jeg må i kontakt med Samsung igen... Tvivler dog på at det er et hardware problem :S

Måske skulle man prøve en ande USB harddisk. Dog lidt træls at man skal ud og købe en til uden reelt behov.
Tror ikke du skal regne med at nogen tekniker eller Samsung selv kan fixe det. Tror det at harddisken en gang imellem skal formateres er noget man må leve med. Kender ingen der har haft en C eller D serie uden dette problem. og har selv haft problemet på min C model og min D model.

Har formateret min 1 gang siden juni/july. så gør ingenting for mig, optager kun hvis jeg ikke selv er hjemme til at se noget. og så ser jeg det typisk dagen efter.
Af krongas
#150908
Jeg har et Samsung ue46d6505, og har en verbertin 500 gb 2,5" fast tilsluttet til pvr.
Har aldrig hafr problemer, og den optager rigtigt meget, og der bliver slettet og redigeret og gemt på harddisken.

Hardisken er ovenikøbet meget lydsvag, kan kun høre et lille bip når tv slukkes.

Så altså ingen problemer i mit tilfælde.
Af kaja69
#150958
Hm... min Samsung disk har kørt stabilt hele tiden.
Af KimHdk
#151682
Har i et lille års tid kørt med en gammel Maxtor One Touch 3.5" extern HDD på mit LE40C755 uden problemer overhovedet. Har dog hovedsagligt brugt det til timeshift i børneværelset/kontoret.

Nu har vi lige anskaffet os et UE40D6757 til stuen, hvor optagelser via EPG vil blive brugt en del. Havde egentlig overvejet en Samsung M2 portable disc til stuen, men skal måske efter at have læst denne tråd, nærmere finde en ekstern strømforsyning som den gode gamle Maxtor?

Jeg har leget lidt med EPG optagelser på begge TV, men kan ikke finde muligheden for at alle optagelser starter fx. 5 min. før og fortsætter fx. 15 min. efter EPG tid. Nogen der ved hvordan man indstiller dette på et Samsung TV?

Mvh
Kim
Af flatrh
#151981
Nu har jeg lige været ude for at min d8005 skal formatere harddisken, da den tror der er sat ny på

hmm...
ud over det, så når jeg slukker for tv'et - slukker tv for strømmen til harddisken meget brutalt. Kan man ikke ændre det sådan at der altid er strøm på usb 1 (hdd indgangen) ?
Af flatrh
#152008
Perfektionisten skrev:Jeg har absolut ingen problemer. Min HDD er en http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10460 320 GB
Har haft tvet siden enten slutningen af april eller starten af maj. Kan ikke lige huske det. Den har siddet i siden day one, har ingen problemer haft. Den er sat fast med velcro bag på skærmen. :)
Tak for info...
Har du problemer med at den cutter strømmen til harddisken voldsomt ?
Af casiraghi
#152010
Havde aldrig problemt på mit c8700.. samme harddisk på mit D8000 har jeg til gengæld måtte reformatere utallige gange..

En gut fra Samsung support anbefalede sådan en fætter her da problemet iflg. ham skyldtes at disken ikke altid fik strøm nok via USB porten..

http://www.av-connection.dk/?PGr=4017&ML=1414

har ikke måttet formattere siden, så satser på det ikke bliver nødvendigt igen :)
Af Perfektionisten
#152011
Nej ingen problemer overhovedet. Det fungerer bare som det skal... :D
Af zerty
#153123
Denne Y-kabel har ikke hjulpet - så det er nok ikke manglende strøm fra USB-stikkene.

Den skal formatteres igen idag !:(

Tid til en reklamationssag med Samsung. Dette er helt håbløst.
Af zerty
#155537
Jeg har anmeldt problemet hos Samsung. De indrømmede at der var et kendt problem, og jeg afventer teknikerbesøg.

Prøvede i øvrigt med en anden HDD - den fejlede blot på en anden måde, hvor man ikke kunne se eller slette filerne, men TV'et krævede ikke omformattering.

Jeg returnerer den hvis ikke den kan fixes. Jeg har købt TV med PVR...
Af zerty
#158534
Tja - Samsung skiftede TV'ets motherboard for en uge siden. Idag skulle HDD'en omformatteres igen.

Det er en ommer, Samsung!