Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
#143731
Jeg har læst Rasmus' artikel om PVR: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1309247951

Jeg læser dog rundt omkring - inkl på engelske AV Forums - at Samsungs 2011 TV med PVR funktionalitet til at timeshifte/pause & optage udsendelser giver en del problemer.

Er der nogen med et nyt D8xxx, D7xxx eller D6xxx TV der anvender PVR dagligt/ofte uden problemer?
Senest rettet af kaja69 12. aug 2011, 06:52, rettet i alt 1 gang.
Af thomas_bk
#143961
Jeg har et D7005 og må erkende at det har smidt forbindelsen til harddisken nogen gange nu. Det betyder desværre at alt hvad man har optaget er "gået tabt", da harddisken efterfølgende skal reinitialiseres før den igen kan tilgåes.
Af kaja69
#143973
Lyder ikke godt, PVR må man kunne regne med hvis den skal kunne bruges til noget.

Er der nogen der oplever det kører stabilt? Hvad er det så for en USB disk der anvendes?
Af steffenj
#143974
Hej. Jeg har ikke haft nogle synderlig problemer endnu med mit D8005, som jeg har haft i godt og vel nogle måneder. Jeg ved ikke om der er forskel på hvilken type harddisk man bruger. Jeg har en 3.5" med strøm sat til indtil videre, tror de fleste har 2.5" sat til uden ekstern strøm. :O
Af kaja69
#143975
Definer "ikke haft nogle synderlig problemer". Jeg mener, har du oplevet udfald?

Du har nok en pointen mht. strøm, men det er bare ikke særlig smart.
Af abo78
#144023
Hej

Jeg har det nye 64" D8005 med 2,5" Samsung S2 portable 1 Terabyte USB harddisk tilsluttet. Desværre oplever jeg også at det virker meget uregelmæssigt. Jeg må ofte over manuelt og afbryde og tilslutte forbindelsen til harddisken før at den igen virker. Det værste er dog at jeg nu 4 gange har måtte formattere harddisken før at den vil acceptere den igen..... Det er bare ikke i orden og så er det endda 2 Samsung produkter der burde "arbejde" sammen. Hvis der er nogen der også kender til problemet eller kender en løsning hører jeg meget gerne fra jer!

Mvh. Anders
Af Mysen
#144028
abo78 skrev:Hej

Jeg har det nye 64" D8005 med 2,5" Samsung S2 portable 1 Terabyte USB harddisk tilsluttet. Desværre oplever jeg også at det virker meget uregelmæssigt. Jeg må ofte over manuelt og afbryde og tilslutte forbindelsen til harddisken før at den igen virker. Det værste er dog at jeg nu 4 gange har måtte formattere harddisken før at den vil acceptere den igen..... Det er bare ikke i orden og så er det endda 2 Samsung produkter der burde "arbejde" sammen. Hvis der er nogen der også kender til problemet eller kender en løsning hører jeg meget gerne fra jer!

Mvh. Anders
Jeg ejer præcis samme HDD som dig og har den tilsluttet min C7705, der jo er 2010-modellen af PSD8005. Jeg oplever også, at den af og til skal rykkes ud af porten og i igen, inden den virker. Jeg har dog aldrig været ude for, at den skal formateres...
Af kaja69
#144040
Det lyder som en komplet ustabil/ubrugelig løsning Samsung der har lavet - både sidste år og i år åbenbart.

Er der nogen der har gode/stabile erfaringer med Samsungs 2011 PVR?
Af kaja69
#144127
Der rapporteres om mange fejl med Samsung PVR og det er ret irriterende når det er en top priroteret funktionalitet i min bog - og jeg var kommet frem til at et D6505 var et godt køb.

Så faldt jeg over den her liste:
http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... vices.html

Er det blot et spørgsmål om at anvende en USB stick der er testet med Samsungs PVR funktion og så kører det stabilt?
Af Mysen
#144146
Du skal helt klart have en USB HDD. Der kan ikke optages meget på en stick. Jeg kender ikke til et sikkert valg, men har da oplevet, at en HDD virkede til en model, men ikke til en anden.
Det er ikke i orden, at der er problmer, men det er altså ikke slemt for mig for sker temmelig sjældent, og det kan jo være, det er bedre på 2011 modellerne.
Af Tazzyted
#144152
Hejsa,
Jeg ved godt du specifik efterspørger 2011 modellerne og erfaringerne med dem. Jeg har dog et 55'' C8705 fra 2010 med en WD 500GB 2,5'' USB HD sat til og det har virket i over 1 år uden nogen problemer overhovedet! har aldrig mistet forbindelsen til den eller skulle formatere den, det virker 100% (7-9-13) på den stadig bliver ved med det ;)

Bare lidt info i kontrast til de andre ikke så positive resultater :)
Af steffenj
#144158
kaja69 skrev:Definer "ikke haft nogle synderlig problemer". Jeg mener, har du oplevet udfald?

Du har nok en pointen mht. strøm, men det er bare ikke særlig smart.


Jeg har ikke haft nogle af de problemer de andre beskriver. Selv efter min kæreste pillede harddisken fra formaterede den ikke. Det eneste der ikke er helt i top er at jeg har benyttet en yousee boks før også produceret a samsung og den er altså en del hurtigere at navigere rundt med også virker EGP på den modsat Samsung skærmene hvor det virker meget sløvt.
Af kaja69
#144205
Tazzyted, lyder godt, hvad er det præcis for en model du bruger?
Af Tazzyted
#144223
Kaja69,

Præcis hvilken model....hmmmm O-O det ved jeg ikke. Det er en standard sort WD 2,5'' USB disk umiddelbart sådan en her: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=440

Håber det kan bruges.... min egen er nemlig tapet fast bagpå tv'et så ikke så nem at komme til.... :)