Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#11539
Som sædvanligt baserer jeg mine beregninger på priser fra TapeConnection:

Philips 32PF9731 kr. 13.977,-
Philips 37PF9731 kr. 22.488,-

Hvis man vil have et 1920x1080 panel (men kun 1080i input!) og *skal* have PIP og MediaManager mm, og man ellers har små 22.500, så er 37" modellen oplagt.

Men billedet på 32" er mindst lige så godt selv om opløsningen kun er 1366x768. Man mister godt nok ovenstående ekstras, og Ambilight er kun 2-kanals (højre og venstre), men til gengæld kan man næsten købe 2x 32" til prisen af 1x 37". (OK, mere 1,5x 32" eller 1x 32" og 1x Toshiba 32" :))...

Ellers er der jo også de lækre PV60'ere fra Panasonic... :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11540
For billedkvaliteten har jeg bemærket, hvordan flere har rapporteret, at 32 tommer modellen ikke lider af macro-blocking i samme grad, som 37 tommeren. Men den har i stedet en lidt dårligere sortgengivelse.
Af icewind
#11541
Rasmus Larsen skrev:For billedkvaliteten har jeg bemærket, hvordan flere har rapporteret, at 32 tommer modellen ikke lider af macro-blocking i samme grad, som 37 tommeren. Men den har i stedet en lidt dårligere sortgengivelse.
Hvor meget dårligere er sortgengivelse. Nok så lidt så man næsten ikke ligger mærke til det. Og hvad er macro-bloking
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11542
Det er lidt svært at sige for ingen af de udtalelser jeg har set, har haft noget teknisk grundlag - ingen målinger eller noget. Jeg har dog ikke selv haft mulighed for at at teste det, så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed.

Macro-blocking er et lidt trendy udtryk, som specielt englænderne kan lide at bruge. Egentlig minder det lidt om dithering eller graduering. Man begrunder det med, at macro - skal forståes i modsætning til micro, altså hvor macro er der hvor man ser mere overordnet på billedet - behandlingen, smider lidt af nuanceringen i billedet væk, når der vises visse farvenuancer, der ligger tæt på hinanden.
Af icewind
#11548
Okaii valget bliver et 32PF9731D så må vi håbe det er et godt valg. Selvom den ikke har 1080p
Af mikri
#11553
- du kan jo fortælle os andre om det når du har fået det installeret :)