Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af got2kill
#11384
Hejsa

Jeg står og skal købe en FLAD..., og har kig på Samsung LE-46F71B, også kigget efter Sony or Sharp og Phillips... Er det ikke bedst nu hvor jeg skal have nyt at jeg går efter at købe et som har 1080p.

Det er rigtigt svært for synes ikke rigtigt at kan se nogen reviews af Samsungen nogle steder...

Nogen som har set det i virkeligheden???

Og er det et dårligt køb?

Nogen forslag?

Hehehe det er jo til at blive sindsyg af at skulle bestemme sig hvor hvilke, det er jo surt hvis man laver et dårligt køb, hvis man gå ud og bruger 25-30k på det.
Af got2kill
#11411
Er der virkelig ikke nogen som har lidt imput.... O_O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11420
Jeg har kun set det på messer, så det er lidt svært at danne et rigtigt indtryk, men billedkvaliteten synes jeg ikke er flere højder højere end 1366x768 modeller fra Samsung.

Hvis du søger et 1920x1080 panel, så kan du eventuelt overveje Sharps XD1. Den kommer der også snart en anmeldelse af.

Husk dog også samtidig på, at bare fordi en skærm har opløsningen 1920x1080, så er det ikke nødvendigvis et godt Tv. Jeg kan finde mange eksempler på skærme det har opløsninger helt ned til 1024x768, der er bedre. I sidste ende sammensættes billedkvalitet jo af meget andet end antallet af pixels
Af got2kill
#11469
oki tak for lidt imput...

Er der nogen som kender til nogle forretningere som har 40 eller 46" af samsungs F serie, i kbh hvor man kan komme ind og se dem...
Af Paw Jørgensen
#11476
Det er ikke HELT korrekt det som der bliver skrevet...


SAMSUNG hár faktisk et 1080progresivt Lcd tv... Det er F modellen, som kun fåes i 40"...

Og det er et rigtig lækkert tv.. Har det i butikken her i Frederikshavn hvor vi har det koblet op med BlueRay og almindeligt antennesignal (Ikke DVB-T)
Det er et lækkert stilrent tv... DOG kunne lyden godt blive bedre fra de 2 højtalere som sidder i Tvet, så hvis du ikke har nogen ekstern lydkilde, vil jeg foreslå at du anskaffer dig sådan en fx HARMAN KARDON HS300 med HDMI og opscaling..

Med venlig Hilsen
Af got2kill
#11488
Efter hvad der står på deres hjemmeside så er 46" også 1080p

Men den 40" i har stående, er det en model som du kan anbefale ellers, jeg er samsung HT-P1200R, så lyden i Tv'et er jeg faktisk ligeglad med...
Af Paw Jørgensen
#11496
Jeg vil gerne anbefale 40"F model fra samsung...

Og hvis du har samsungs P1200 surround system er du klar til den vilde aften med gode film... :-D
Af StQvle
#11497
VEDR. Sharp XD1 37"
Jeg vil blot fortælle kort om min oplevelse af dette fantastisk LCD TV.
Jeg kan forstå, at der er en del spom er interesseret i at høre om reallife erfaring med TVet.

Jeg har kun haft den hængende i min stue siden lørdag, men shit det er flot.

Jeg har ikke lavet specielt mange manuelle brugerindstilliger endnu, hvorfor jeg kun vil vurdere overordnet og intuitivt.

PLUSSER:
+Flot design
+Lækker kvalitet af selve TV rammen
+Rigtig gode tilslutningsmuligheder
+Super billedkvalitet med analog tv-input
+EKSTRA god billedkvalitet ved brug af den indbyggede DVB-T
+Alle de bedste specifikationer samlet i ET tv, herunder skal vil jeg nævne specielt TruD(120hz), 1080P, ekstra black mode for flot sort plasma-agtigt billede, samt ekstra bagbelysning og responstid på 6ms.

MINUSSER:
-Tja, har ikke rigt fundet dem endnu. lyden kunne sikkert godt være bedre, men iflg. anmeldere er de indbyggede højtalere rigtig gode ifht. andre mærker...

Ovenstående er selvfølgelig ekstremt positivt, men da jeg generelt er meget kristisk og har ventet snart 3 år på at finde en fladskærm som levede op til mine behov om god analog/digital tuner, hurtig opdateringsfrekvens og opløsning på 1080P.

Jeg kan ikke sige andet en jeg ser frem til at få et HD-DVD drev til min Xbox og samtidlig erhverve mig en PS3 til marts (der er jo 2 HDMI indgange).

10/10 fra mig :)
Af StQvle
#11499
Argh - dog lige mht. laser-tv...skulle jo have ret dårlig responstid... ::l

Ellers er det rigtigt at man bare kan vente i al evighed... ;;)
Af Paw Jørgensen
#11521
StQvle skrev:Argh - dog lige mht. laser-tv...skulle jo have ret dårlig responstid... ::l

Ellers er det rigtigt at man bare kan vente i al evighed... ;;)

LASER-tv kontra LVD-tv

Dobbelt så godt dobbelt så billigt og bruger den halve strøm..!
Af MadMax333
#11552
StQvle skrev: PLUSSER:
+Rigtig gode tilslutningsmuligheder
As a proud owner of the 46XD1E I'll have to disagree with you on this particular plus. Right now I have two component (YUV) sources (an Xbox and Xbox360) and will soon own a third (a Nintendo Wii). It is a pain in the butt only having one component connection on the Sharp. The solution is to buy a nice new AV receiver with multiple component inputs or an expensive component switching box. Also, you only get one RGB capable SCART connection. For now the 2 HDMI inputs are nice but what happens down the road when you want to connect your PC, your HD cable box, your PS3, and your HD-DVD player?

-Max-
Af got2kill
#11710
Nå besluttede mig for et Sharp.., men efter jeg har være ude og se dem i virkeligheden så blev det sku Sharp LC-52XD1E, billedere er faktisk bedre en på 46" modellen.

Jeg har købt det i Hifiklubben i sverige der fik jeg det til 29500 Dkr.

Får det desvære først på onsdag...