Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dennis1
#11202
Ja havde egentlig set mig lidt lun på Samsungs LE-32M71B model, men vi får desværre ikke råd til den alligevel..

Så vil lige høre hvad i ellers kan foreslå til allerhøjest 10.000kr

Bliver jo nok næppe et 100hz ihvertfald så.. :((
Af jengell
#11208
Mig bekendt er det kun Samsungs M71 som kører 100 hz (ja det sku da lige være LG LB2RF ), så det er ikke så udbredt. Og hvis man ikke vil slippe ca. 15000 kr, som M71'eren koster i en almindelig murstensbutik, jah så får man ikke lige det nyeste på markedet.

Men har du tænkt på en LG skærm? Man får ofte meget for pengene i et LG produkt, og de har mange af de samme kvaliteter som Samsungs mellemklasse-skærme. Hvad med f.eks. LG LC2RB . Ved den har været på markedet noget tid, men det er en fin skærm til noget under 10000 kr.

Ellers har Sony også nogle fine bud på mellemklasse-skærme, og de har alle indbygget DVB-T tuner.
Af nygaala
#11223
Dennis1 skrev:Ja havde egentlig set mig lidt lun på Samsungs LE-32M71B model, men vi får desværre ikke råd til den alligevel..

Så vil lige høre hvad i ellers kan foreslå til allerhøjest 10.000kr

Bliver jo nok næppe et 100hz ihvertfald så.. :((
Meget mere behøver du nu heller at give:

http://www.topvision-online.de/details. ... ab5e1c1197

Jeg har selv fået sådan et ind ad døren fra ovennævnte butik (som jeg ofte handler med) - heldigvis til luxembourgsk moms og levering ;-). Men prisen leveret i DK er da stadig konkurrencedygtig. Flot tv og flot billede. Desværre er lyden lige så flad som skærmen, så jeg måtte på indkøb igen ...!

Hilsen

Lars
Brugeravatar
Af azrael
#11230
icewind skrev:hvis du kan slippe 1000kr mere vil jeg anbefalde Philips 32PF9731D
Det skulle være et rimligt godt lcd til prisen

En lille anmeldelse af 37 model http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
Hvor har du set en Philips 32PF9731D til kr. 11000? Det billigste jeg har set (herhjemme) er TCs pris på knap kr. 14000.

Ellers er der andre tv med "100Hz" teknik. Jeg kan bl.a. nævne Toshibas nye WL(T)68 serie med ActiveM100 eller JVCs modeller med ClearMotionDrive. Da der i virkeligheden ikke er tale om 100Hz kaldes det ofte heller ikke for noget med 100Hz.
Af icewind
#11271
azrael skrev:
icewind skrev:hvis du kan slippe 1000kr mere vil jeg anbefalde Philips 32PF9731D
Det skulle være et rimligt godt lcd til prisen

En lille anmeldelse af 37 model http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
Hvor har du set en Philips 32PF9731D til kr. 11000? Det billigste jeg har set (herhjemme) er TCs pris på knap kr. 14000.

Ellers er der andre tv med "100Hz" teknik. Jeg kan bl.a. nævne Toshibas nye WL(T)68 serie med ActiveM100 eller JVCs modeller med ClearMotionDrive. Da der i virkeligheden ikke er tale om 100Hz kaldes det ofte heller ikke for noget med 100Hz.
http://www.multidiscount.com/md_en/md_p ... 57&pays=dk
Brugeravatar
Af azrael
#11273
Hmm... den biks virker altså ikke helt tillidsvækkende. Selv hvis de leverer varen (og det gør de jo nok), så tror jeg, at man vil have en del besvær, hvis der opstår problemer (og ja, jeg er bekendt med Philips' verdensdækkende garanti). Så hellere bruge lidt flere penge og købe hos TC.. :)
Af Dennis1
#11283
Skal vidst lige nævnes at jeg ikke tør handle i luxemborg eller barcelona pga. hvis der skulle opstå problemer.. så helst lokalt indenfor et par 100km, dvs. nordtyskland og generelt alle danske butikker.

Det skal man også lige tage hensyn til når jeg nævner de max. 10.000kr..

For det er uden tvivl nogle dejlige fjernsyn i nævner, men langt over budgettet desværre.. :((
Af nygaala
#11287
Helt fair - man skal kun gøre det, man er tryg ved. Men du nævnte selv Samsung LE-32M71B, og nu havde jeg jo selv lige købt et til en fornuftig pris, så 8) ! Men personligt ville jeg ikke drømme om at give en "forsikringspræmie" på 4-5000 kr. - heller ikke selv om jeg boede i DK - for at få fjernsynet fra en dansk leverandør (selv om jeg f.eks. sætter stor pris på Hi-Fi-Klubben). Og er det nu så sikkert, at man får en bedre behandling, bare fordi det er en dansk butik/hjemmeside?

Håber du finder det rigtige!

Lars
Af Dennis1
#11294
Forstår udemærket din holdning.. Og den fås nu osse til små 11.000 hos xave i danmark.

Bare lidt svært mht. reklamationer og andre regelsæt i udlandet kunne jeg forestille mig, så tror jeg holder mig til den billigste nationale/lokale forhandler.

Men hører stadig gerne om fjernsyn der opfylder disse krav.

Philips Cineos 32PF9531 og Toshiba 32WL66Z ser f.eks. også meget interessante ud.. Og da især toshiba'en som fås fra små 7.000kr herhjemme

Nogen der har erfaringer med den?
Brugeravatar
Af azrael
#11307
Mht. Toshiba 32WL66Z så kan du finde masser af omtale af den over på Recordere.dk, hvor den blev et kanonhit i et af deres Fælleskøb. Efterfølgeren WL68P lyder også ganske interessant, men p.t. er prisen ikke så "god" endnu. Måske om et par måneder?
#11333
Jeg er også på udkig efter en af de to modeller i taler om
dvs. Samsung LE-32M71B eller Philips 32PF9731D.

Umiddelbart synes jeg at modellen fra Samung er pænere
end den fra Philips og den fylder ca 10 cm mindre i breden.

Men hvilket af disse er bedst rent billedmæssigt?

Michael
#11336
mikri skrev:Jeg er også på udkig efter en af de to modeller i taler om
dvs. Samsung LE-32M71B eller Philips 32PF9731D.

Umiddelbart synes jeg at modellen fra Samung er pænere
end den fra Philips og den fylder ca 10 cm mindre i breden.

Men hvilket af disse er bedst rent billedmæssigt?

Michael
Jeg synes helt klart philips stod bedst. Kan sige de fordi jeg var i fona i går og se dem begge 2. Men synes du skal gå ned i butikken og se dem for så kan du selv se hvilken du synes står bedst.