Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#11110
Jeg tænkte på at bruge et kabel med 2xDVI stik i begge ender, men da mit HD-TV ik har DVI, så tænkte jeg på en DVI-->HDMI adapter, eller måske et DVI-->VGA kabel... Men hvad kan bedst betale sig ?. Som jeg har nævnt før, så bliver det brugt til PC'en og DVD film.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11118
Hvis det er sammen med Samsungs R72 som du nævnte i en af de andre tråde, så kan det bedst betale sig at køre et signal fra din DVI udgang til skærmens D-SUB/VGA indgang. Du kan typisk købe små adaptorer som tilsluttes direkte i computerens DVI udgang og så sætter du et VGA kabel i denne omformer.

Grunden til at det bedst kan betale sig at benytte sig af VGA kabler for Samsung Tv, er, at de håndterer de analge signaler bedre således, at du får vist den korrekte opløsning frem for en skaleret en.
Af farligfarfar
#12221
Gælder det samme svar, hvis det er et Toshiba tv man har? Vil nemlig også gerne tilslutte min bærbare til tv´et. Har en DVI/VGA adapter. Er det eneste jeg så mangler et VGA kabel fra min computer til tv´ets HDMI indgang? Eller er jeg helt forkert på den?

Anders
Brugeravatar
Af azrael
#12223
Det kommer lidt an på hvad du vil. Hvis din notebook kun har DVI-udgang, så undersøg om der er tale om en DVI-I-udgang (der kan overføre både analoge og digitale signaler).

Hvis det er DVI-I, så har du mulighed for at anvende en DVI->VGA adapter, samt et VGA-kabel, og tilslutte notebook'en til tv'ets VGA-indgang.

Efter min mening ville det dog være bedre med en DVI->HDMI adapter og et HDMI-kabel, da mange har haft held med *næsten* 1:1 pixelmapping via HDMI. Billedet skulle i al fald stå ganske flot og bedre end via tv'ets VGA-indgang. Der findes vist også direkte kabler med DVI-stik i den ene ende og HDMI i den anden, da HDMI er direkte bagudkompatibel med DVI.
Brugeravatar
Af azrael
#13808
Begge kabler ser ud som de rigtige (DVI->HDMI), men bemærk, at Toshiba 32WL66Z officielt ikke understøtter PC signal via HDMI. Mange har dog haft ret stort held med at gøre det. Det er dog stadig uafklaret hvilket signal din notebook sender ud, selvom den *burde* sende både digitalt og analogt signal via DVI.