Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ArneSampson
#11055
Jeg slal til at investere i et fladskærm til at se fjernsyn på. Den skal være omkring 50".

Jeg er blevet lidt i tvivl om det er smartest at købe en monitor og tuner seperat. Eller om jeg skal købe en skærm med indbygget tuner.

Grungen til at jeg er i tvivl er, at der sker så meget for tiden. Hvis man køber en monitor er det lettere at opgradere inputtet til monitoren løbende med digital tuner, Blue-ray og hvad der ellers måtte komme.

Er der nogle der har en mening eller erfaringer med dette?

Venlig hilsen

Arne Sampson
Af Mikbed
#11266
Jeg har, dog ikke udtømmende, undersøgt dette lidt.

Svarene var bl.a. at tunerne, ved at skulle arbejde gennem en PC, generelt ikke gav samme kvalitet som de indbyggede tunere. Og at det hele ofte ikke ville 'passe sammen'.

Jeg ser i øjeblikket TV på en 20" Philips monitor med en analog tuner via kabel TV - billedet er kun ok (dvs. hakker ikke urimeligt) i et ca 800x600 stort vindue.

Så jeg har opgivet tanken, og vil holde mig til 'normale' TV, til normalt TV-brug (det jeg ser i øjeblikket er sideløbende med mit arbejde på computeren.. :=)

Erkendt at min tuner kun er en 500 kroners tuner - måske har andre erfaring med væsentlig dyrere af slagsen, hvilket jeg faktisk ikke rigtig kunne finde på det tidspunkt.