Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenningS
#1358
Jeg har kig på et alfaview 37" lcd m. LG panel m. kontrast 1200:1, lys 600 hdmi..osv
til 14.999,- det ser helt fornuftigt ud.
Jeg har efterforsket lidt og fundet et hollandsk produkt ved navn Medialine.. det ligner alfaview's til forveksling. mon ikke alfaview køber ind der?

http://www.nbmi.nl/pages/producten_deta ... =8&nID=229

Har også kig på et Viewpia 37", jeg tror også det kommer fra det Hollanske firma..

http://www.viewpia.com/


er der nogle der har erfaring med disse tv?
er det "bilka" eller skal man kigge på de lidt dyrere mærker som Samsung, Sony, mm.

Det skal primært bruges til Tv, SAT og DVD ikke pc.

Fedt Forum iøvrigt..

HenningS
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1371
Jeg kunne godt forestille mig at de bruger samme fabrikant af slutproduktet og så bare "brand'er" dem alt efter hvem der skal sælge dem.

Jeg har ikke hørt om Medialine, så jeg tør ikke sige så meget om dem. Alfa-View er ikke de bedste Tv på markedet, men de er rigtig fine til mange folks brug.

Uanset om det gælder den ene eller anden, ville jeg dog ikke købe sådan relativt ukendte mærker uden at have set dem først. Du kan se Alfa-View i deres egne butikker og det vil jeg meget anbefale dig at gøre, hvis du har mulighed for det. Du skal dog bede om at se et Tv signal, da de typisk bruger Find Nemo som demo.

Og så er en ting omkring brugen til Tv og SAT værd at bemærke. Det som gør fladskærme gode i dag når man ser analoge tv signaler, er deres billedforbedringssystem. De mindre producenter har ikke lige så sofistikerede systemer, som de større producenter og derfor kan der meget vel være en mindre forskel på to skærmes DVD ydelse end der er på deres Tv ydelse.
Jeg ønsker ikke at forskrække dig, jeg synes bare du skal være opmærksom på det nu hvor du lyder som om, at Tv delen er en vigtig faktor.
Fedt Forum iøvrigt..
Tak :) Og velkommen til for resten.
Af |EPO|
#1385
Ved ikke, om det har noget med sagen at gøre - eller om det har nogen betydning. Anyway.. Here goes:

Da jeg tidligere arbejdede i en landsdækkende radio/tv-kæde havde jeg en kollega, som sagde sit arbejde i butikken op til fordel for netop Alfaview.
Men de virkede ikke til at have styr på noget som helst. Som eksempel måtte han adskillige gange rykke for ansættelseskontrakt. Tilsvarende var chefen aldrig til at få fat i.
Sagen endte sådan set med, at min kollega måtte sige farvel til Alfaview i ren frustration og beholde sit gamle job.
Af HenningS
#1396
Tak for svarene..

Til EPO: det har nogen betydning, jeg har bestilt det 37" alfaview.
og manden i butikken ville sende en bekræftigelse pr mail.. det skete bare ikke, en uge efter tog jeg selv ind i butikken og fik en seddel på ordren.. det er nu 14 dage siden !:(

jeg er spændt på hvornår det dukker op, det skal siges at jeg ikke har betalt det endnu, og jeg 7 dages fuld returret

Det skal have en chance for at komme hjem i stuen til en ordenlig bedømmelse... men jeg vakler lidt!! Jeg har også læst andre steder at servicen ikke er helt i top.

Jeg vender tilbage efter jeg har fået det hjem..

HenningS
Af HenningS
#1732
Hej igen..

Har nu haft et 37" alfaview siden i Onsdags.
Absolut et flot tv men jeg er ikke helt tilfreds..

Jeg kan ikke justere det optimalt, hudfarver kan ikke vises godt nok..
Farven på ansigter kan variere sporadisk fra lys over lyserødt til rødt.
signalet fra min sony dvd ( scart RGB ) er ikke helt perfekt.
Hvis det skal vises sort er den øverste 1/3 mere sort end resten..

Nu skal det ikke være ris det hele, det er helt klart også øjeblikke hvor jeg syntes det ser kanon ud det man ser, men jeg leverer det nu tilbage på mandag, jeg vil ærge mig i lang tid hvis jeg ikke er tilfreds med.

Så jeg har fået blod på tanden så nu kigger jeg på 32".. det blir nok et Samsung LE-32 M 61 B eller et Philips 32 PF 9967 D
Øverst på ønskelisten er nok Philips 32 PF 9830 men prisen er lidt høj til mit budget..
er det nogler der har erfaring med handel i udlandet da jeg har fundet en go pris i tyskland: http://www.specialpoint.net/index.php?p ... 1&cat=9229

Det er ca omregnet 17 k. ?

H