Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#1352
Oki, jeg står jo og skal have et LCD, og nu har jeg fundet nogen forskellige...hvad ville i anbefale? (Jeg har ca 10.000, og ville helst holde mig der omkring).

Samsung LE32R51B
Sony KLV-S32A10E Silver
LG RZ-32LZ55

Er der ellers andre, har også kigget på Samsung LE32M61, men prisen! Kan godt lide Sony's design, men er skærmen noget værd. Jeg har sådan en fordom at Samsung er det bedste ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1365
Jeg har faktisk lige været ude på fisketorvet og så en hel del skærme og legede også lidt med dem. Jeg skulle egentlig bare have købt noget voks, men så kom jeg lige til at gå forkert ind i Tv kæderne.. eller...

Jeg har set dem alle mange, mange gange, men et ekstra kig skader jo aldrig.

Ud fra de tre du kigger på så synes jeg, at Sonyen og Samsungen er de bedste bud. LG'en er jeg ikke så begejstret for og så synes jeg de nyere LG LCD-TV er federe. De koster så også tilsvarende mere og overskrider budgettet.

Af Sony'en og Samsungen synes jeg personligt at R51 er federe end Sonys S32. S32 mangler lidt ved analoge tv signaler, nok primært fordi der er sparet i billedforbedringssystemet (WEGA engine). Til prisen på omkring 10.000 tror jeg du har fat i den lange ende, men jeg synes da du skal tage ud og kigge lidt på de modeller du er hooked på. Det kan hjælpe en hel del. Det er jo trods alt også et individuelt valg.
Af P. Holm
#1374
LG's 32LX2R kan fås for 10.000 i tyskland (incl. porto til DK) hvis man har mod på det. Jeg kender ikke selv de ovenstående, men hvis du har planer om at sætte den til din pc har ovenstående LG fjernsyn den fordel at det understøtter 1:1 pixelmapping gennem DVI porten. Det har også fået super karakter i denne anmeldelse;

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... WP_018.pdf

Jeg vil ikke selv anbefale det da jeg ikke har set det, men har dog hørt meget godt om det, så det burde måske være med i dine overvejelser. Til januar når jeg forhåbentlig har skrabet de sidste penge sammen, skal jeg helst sikkert ud at kigge på dette.

Held og lykke med jagten!
Af AndreasThomsen
#1388
Jeg er ved at gå amok, det Samsung fjernsyn skifter pris som vi andre skifter underbukser på pricerunner.com...

Det der LG har kun kontrast på 600:1 står der i anmeldelsen, det er da super duper skod iforhold til Samsungs 3000:1 ?
Af AndreasThomsen
#1389
Hey, det Sony der hedder BRAVIA er vidst et HELT nyt panel, er det så ikke logisk at det burde være bedre end samsungs Le32r51b, da det jo efterhånden er lidt gammelt ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1394
Hey, det Sony der hedder BRAVIA er vidst et HELT nyt panel, er det så ikke logisk at det burde være bedre end samsungs Le32r51b, da det jo efterhånden er lidt gammelt ?
Det er kun V serien, som er baseret på den næste generation af paneler og derfor er den også tilsvarende dyrere. Sonys BRAVIA LCD-TV findes jo både i en S og V serie. S serien er entry-level skærme. V serien er high-end.

V serien har blandt andet også Sonys WEGA engine og derfor er der en del forskel i billedkvaliteten.

Hvis det står mellem Le32r51b og KLV-S32A10E, så synes jeg Samsungen giver et bedre billede. Hvis du vil tjekke prisen, kan du også bruge www.hifipriser.dk
Det der LG har kun kontrast på 600:1 står der i anmeldelsen, det er da super duper skod iforhold til Samsungs 3000:1 ?
Det er to lidt forskellige måder at angive kontrasten på, men det hænger primært sammen med, at Samsung Tv'et har en indbygget feature, som kan dæmpe baggrundsbelysningen, når mørke scener vises på skærmen. Du kan læse lidt mere om forskellen her:
http://www.flatpanels.dk/tv.php#8

Man skal heller ikke lægge for meget i de specifikationer der står på papiret. Først og fremmest, så passer de stort set aldrig og de fleste af dem er derfor mere salgsparametre end reelle oplysninger. Derfor vil jeg også anbefale dig at tage ud og kigge lidt på de modeller du har i kikkerten. Det kan skabe et langt bedre grundlag for det endelige valg.
Af AndreasThomsen
#1397
Der står WEGA på den billige Sony Bravia også ? Skærmen har også den feature at den skifter belysning alt efter forholdnene i rummet.

Rasmus, har du ikke helt styr på dine specifikationer her eller er det mig :D hehehe...går nok, det er sikkert mig der tager fejl.

* 32" BRAVIA LCD i S-serien
* HD-klar
* HDMIâ„¢-indgang
* 1366 x 768 pixelopløsning
* Dolby® Virtual og BBE® Digital
* PAL 3D-kamfilter
* Pc-indgang
* Lyssensor <-----Det er vel den her !?!?!?!
* Picture in picture-billedfrysning

Står der på sony.dk
Af AndreasThomsen
#1398
Hva med en HD projektor ? hvor godt er billedet på sådan en, sammenlignet med LCD ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1399
Der står WEGA på den billige Sony Bravia også ? Skærmen har også den feature at den skifter belysning alt efter forholdnene i rummet.

Rasmus, har du ikke helt styr på dine specifikationer her eller er det mig hehehe...går nok, det er sikkert mig der tager fejl.
Hvor ser du WEGA på S serien? Jeg er sikker på, at S serien ikke har samme billedforbedringssystem som V serien og derfor er der også en ret stor prisforskel.

Mht. til kontrasten og lyssensoren, så snakkede vi LG kontra Samsung, gjorde vi ikke? Sony'en har det også ja, men den var vist ikke med i snakken i sidste indlæg? ;)
Af AndreasThomsen
#1400
Nå oki, på den måde. hehe.....har lige kigget billeder, og ja, du har ret, der står ikke WEGA på den billige serie.

Har du noget at sige om HD projektor kontra LCD ? billedkvalitet ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1404
Har du noget at sige om HD projektor kontra LCD ? billedkvalitet ?
Hvis du er villig til at betale for dem, så er de jo også ret gode. Jeg har ikke så meget erfaring med projektorer, men du skal da være opmærksom på nogle ting før du kaster dig ud i det. Først og fremmest skal du nok ikke regne med, at bruge en projektor i en lys stue om dagen. Det giver i langt de fleste tilfælde ikke et specielt godt resultat. Ligeledes bruger man dem jo heller ikke til almindeligt tv-kiggeri, primært pga. den begrænsede levetid der er på pæren.
Af AndreasThomsen
#1417
Nej oki...hmmm, nu venter jeg og ser hvor mange penge jeg har efter den 1. januar tror jeg. Jeg skulle gerne have råd til le32r51b her den 5. december. Men tror altså jeg vil se på Sony's S-klasse Bravia og se om det er noget.

Ellers vil jeg nok spare lidt mere og smide pengene efter le32m61 i januar.


Oki, jeg køber ikke noget før jeg har penge til Le32m61, the end :D hehe...
Af AndreasThomsen
#1468
Kan i finde nogen anmeldelser af Sony tvet jeg skriver om i den her tråd, altså det billige Bravia i 32"...