Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nemauen
#10605
Hej,

Jeg går lidt og overvejer at købe et nyt TV, og her ville jeg gerne have et HD Ready 32", da jeg også går og overvejer at invistere i en Xbox360, og så ville det jo passe fint sammen. ;-)

Mine valg står lige nu mellem Toshiba 32 WL 66 Z og Samsung LE 32 R 72 B.

Hvilket af de to ville i vælge, og hvorfor? Og er der andre alternativer?

Og et sidste spørgsmål, hvad er grunden til at alle "HD-TV" der ikke kører 1920x1080, kan kører 1366x768, i stedet for en native på f.eks. 1280x720? Er det fordi de bruger paneler fra computere da det er billigere, eller er der en fornuftigt forklaring på det?

På forhånd tak.
Af nemauen
#10618
Tak for svaret. Det var også nogenlunde det jeg kunne læse mig frem til. Da jeg viste kæresten de tog forskellige, sagde hun, "ad det er grimt" til Toshibaen. :-/

Det næste er jo så om jeg skal gøre det eller ej, det er næsten det sværeste. 8000 er mange penge at smide efter et tv synes jeg, men modsat kan man heller ikke vente for evigt. :-)

Nogen der selv har stået i samme situation som mig, som har fortrudt at ikke have ventet?

Har pt. et Funai 28" widescreen 100hz CRT tv, som fungere ganske upåklageligt.
Af Hundebol
#10619
Hej Nemauen!

Hvis jeg var dig ville jeg klart vælge samsungen af to grunde:
1. du har været inde på det, samsungen er pænere.
2. Xbox er lavet og optimeret i forhold til samsungs lcd-tv - http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... 32r72b.asp kig hvor der står "Mere end bare et fjernsyn".

så er beslutningen slet ikk så svær mere, vel? eller hvad :)

Det er den selvfølgelig, for det kan jo bare være ren reklame-gas fra samsungs side, men alligevel.
Ellers er sagen jo den, at du må tage ud i en butik og se på varerne, og så bedømme det der.

Mvh hundebol
Brugeravatar
Af azrael
#10628
Kig også på Sharp! Og eventuelt det nye Toshiba 32WL68P, som ikke kun er blevet flottere (selvom det gamle nu ikke var så grimt), men teknisk også er blevet voldsomt opdateret med "100Hz" teknik, bedre lyd og 3x HDMI. Billede ses her. Og se evt. mere her (godt nok på tysk, men ikke så svært at forstå).
Af Hundebol
#10684
#Teamet
Hvis jeg må tillade mig at henvise til min første tråd, så skrev jeg også at det sikkert var reklame-gas! Så du kan sagtens sige "ja tak, reklamesnak" til dét..

Men der er ingen tvivl om at Microsoft og Samsung samarbejder, idet Samsung blandt andet producerer det drev som sidder i Xbox360.
Men at Xbox får et bedre billede på et Samsung tv, i forhold til andre mærker, er nu nok ikke nødvendigvis korrekt. Indtil det modsatte er bevist selvfølgelig.

mvh hundebol
Af FaceLight
#10696
Hvad med LG!
Jeg har et Lb1R et super lækkert fjernsyn som jeg har købt over nettet til lidt under 9000. Har 360 til og det står knivskarp. Desuden har LG'en 1:1 pixelmapping som samsungen i hvert fald ikke har.