Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Minh
#10599
Hejsa allesammen.

Jeg ved godt der er lavet topics om Toshiba 32WL66Z eller generelt om LCD TV i den prisklasse men dette handler om det tilsyneladende "nye" TV, 32WL66ZS(bemærk S). I forrige uge bestilte jeg Toshiba 32WL66Z(link)men da prisen faldt inden de har fået afsendt det, har de så tilbudt mig 32WL66ZS istedet. Desværre kan indehaveren ikke sige meget mere end "det er bedre" og jeg har derfor søgt på nettet for at få lidt info.

Indtil videre har jeg, ved at google det, kun fundet tyske sites og fora om TV'et og jeg det forstår jeg ikke meget af ;). Derfor ville jeg høre om der var nogle kloge hoveder herinde som vidste noget om den nye model og om jeg er ved at bevæge mig ud i en dårligere handel? Jeg vil nødig stå med et inferior TV hvor panelet, tilslutningsmuligher eller andet er ringere end den "gamle" model. Jeg er ikke så stærk inden for det tekniske aspekt af de forskellige TV.

Tak på forhånd.
Brugeravatar
Af azrael
#10626
På Hifi-Forum.de er man nu ikke så begejstret for den "nye" model. Iflg. Toshiba skulle begge modeller teknisk være ens, men flere der tidligere har haft en Z-model mener at ZS-modellen står dårligere.

Evt. kunne du jo spørge din forhandler om ikke han kan få en 32WL68P til dig. Det er efterfølgeren til WL66Z og har bl.a. "100Hz" teknik, lydsystem medudviklet af Onkyo samt 3x HDMI. Og så kan man nu officielt anvende PC via HDMI med en opløsning på 1280x768 (mener jeg det var).
Af Thomas.N
#10629
Ja jeg skimmede også lige hurtigt igennem et par tyske fora og det lader til at S modellen har:

1) Et andet panel end 32WL66Z
2) Dårlig betragtningsvinkel
3) Dårlig sortniveau

Så jeg ville nok holde mig fra S modellen...og evt gøre som azrael og kigge efter en nyere model, medmindre du er opsat på 32WL66Z så find en (ordentlig) forhandler der har dem.

(Jeg har selv 32WL66Z og er rigtig glad for det)
Af Minh
#10630
Jeg takker for svarene. Egentlig havde jeg sagt ja til at få ZS modellen istedet, men de afsender først imorgen, så jeg afbestiller med det samme.

Efterfølgeren ser bestemt interessant ud må jeg indrømme. Det ser dog ud til at der ikke er nogen danske sites som sælger modellen(af hvad jeg har kunne opsnappe i hvert fald ;)) så det skal højest sandsynlig handles ind fra Tyskland. Men så ser prisen for 32WL66Z lige pludselig endnu mere interessant ud og så er spørgsmålet om pengepungen og prisdifferencen kan retfærdiggøre denne upgrade...Puaha alle de valg man skal tage stilling til :D.
Af Minh
#10641
Hmm, umiddelbart hvad jeg tolker af undersøgelsen er, at den ved gaming giver en forbedring men ved filmfremvisning er en ulempe? Jeg finder det lidt problematisk eftersom mit TV-brug begrænser sig til netop de to ting.