Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Seeberg
#10593
Jeg har et Mirai DTL-332M100 LCD som jeg på mange punkter egentlig er ganske godt tilfreds med. Jeg er dog langt fra tilfreds med mit almindelige TV signal. Det mildest talt frygteligt ud!

Er der nogen generelle tips til, hvordan jeg kan forbedre signalet? Jeg har indvesteret i en antenneforstærker og denne hjælper meget lidt. Jeg har fået anbefalet at købe et 100Hz antennekabel. Vil dette give et bedre signal?
Af Hubert
#10594
Kort og godt NEJ. Der findes ikke noget 100Hz antennekabel! I grove træk så er forskellen på antennekabler hvor meget tab, målt i db pr 100m, der er i kablet, samt kvaliteten i skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10595
Jeg tror heller ikek du opnår et meget bedre billede end det du ser nu lige meget, hvor meget du forsøger at forbedre på vejen. Desværre er de fleste fladskærme i low-end og mid-end segmenterne ikke gode til at gengive analoge signaler.

Derfor tror jeg desværre heller ikke du kan hive mere ud af dit Mirai Tv. Begrænsningen i kvaliteten ligger nok mere i Tv'ets kvalitet end kablet til Tv eller signalet du modtager.
Af Hubert
#10615
Seeberg skrev:Hvis der ikke findes 100Hz kabler, hvad er det her så? :)

http://elektronik-online.dk/product.asp ... b=0&page=1

Surt at man ikke kan gøre noget videre for at forbedre det signal. Det er ren snestorm.
Det er såmænd bare noget værre vrøvl!!! 100Hz er opdateringsfrekvensen på billedet og har absolut ingen relation til dit RF signal.
Brugeravatar
Af hightower
#10631
Hvis du har mulighed for at få det, så prøv at få TDC's selector eller telia's digitale spejl. Et '100hz kabel' virker ikke en skid, havde det selv på mit 100hz CRT TV uden jeg kunne se forskel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10642
Surt at man ikke kan gøre noget videre for at forbedre det signal. Det er ren snestorm.
Er det samme kobling som du havde med dit gamle Tv? Hvordan stod det dengang?
Af Seeberg
#10653
Løste problemet med et par kvalitets rf-kabler og en DVB-T modtager ;)