Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenne
#1338
Oki. Men hvis vi snakker Sharp, kan i så fortælle mig noget om denne model:

Sharp - LC-26GA6E? :)


Hvis jeg eventuelt beslutter mig for Samsung LE26R51B, er det så bedre at anskaffe sig et LE26M51? Eller er det kun designet man betaller for? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1346
Jeg ved at Sharp LC26GD7E flere gange er sammenlignet med LE26R51B i 32 tommer og fordelen falder ud til begge alt efter hvem der skriver betragtningerne.

Det ser ikke ud til at der er sket de helt store ændringer fra LC26GD7E til LC26GD7E på billedsiden, men jeg vil stadig anbefale dig at få det set før et evt. køb.

Umiddelbart kunne den dog sagtens være en konkurrent til Samsungs, hvis du kan finde den til en tilsvarende eller alvere pris.

Men hvis du gerne vil have en skærm her og nu, så synes jeg sagtens du kan satse på enten Samsung LE26R51B eller LE26M51B. Forskellen ligger i designet, så det er noget du skal gøre op med dig selv.
Mange brugere er meget begejstrede for dem, så der går du nok ikke helt galt i byen. Hvis du vil have virkelig ydelse for pengene, så kan du kigge nærmere på LE26M61B. Det er den nye generation, men så overskrider du desværre også budgettet en smule.
Af zenne
#1348
Oki. Tror jeg anskaffer mig et LE-26R51B så, da de ca 2000 kr ekstra for M serien ikke er det værd :)

Mange tak for hjælpen..
Af Winnick
#1431
Det ser ikke ud til at der er sket de helt store ændringer fra LC26GD7E til LC26GD7E på billedsiden, men jeg vil stadig anbefale dig at få det set før et evt. køb.
hehe, nej jeg kan godt forstå der ikke er sket noget på billedsiden mellem to ens modeller :D ;)

Jeg har selv kigget en del efter Sharps LC26GA6E og forgængeren LC26GA5E - og den eneste forskel på disse to skærme er at 6'eren har fået HDMI udgang - hvilket gav forhandlerne en mulighed for at hæve prisen igen - simpelthen snyd, hehe. Jeg ved så ikke om noget lignende også er tilfældet med Titanium-serien
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1433
Så så, ikke drille =)

Men kigger du stadig på Sharp Tv?
De er hvert fald meget populære i udlandet, men de er ikke slået lige så meget igennem herhjemme på tords af, at de teknologisk er ret langt fremme.
Af |EPO|
#1434
En god ven af mig købte for et stykke tid siden Samsungs LE26R51B til den nette sum af (så vidt jeg husker) 11.000 kr. inkl. 5 års forsikring, VESA100 adapter og Vogel's vægbeslag med to svingarme (EFW 1030).
Alt i alt en udmærket pris. Og han er yderst tilfreds med købet - både hvad angår TV, Playstation, DVD og PC.
Af Winnick
#1449
Det er stadig Sharp jeg har sat min lid til. Forventer at få nogle penge tilbage i skat som skal hjælpe med at finansiere købet - og eftersom jeg mener at have hørt rygter om mere end alm prisnedsættelser i Q1 2006 burde det med lidt held kunne falde sammen og medføre at mit klods af et 21'' tv langt om længe kan blive pensioneret.