Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jess
#10521
Jeg har et Amitech 42" HDplasma som jeg lige har tilsluttet en Aldi DVDafspiller med HDMI. Det har imidlertid givet mig det problem, at der opstår streger i billedet ved bevægelse. Det ser nærmest ud til, at hver anden linie mangler, hvor billedet bevæger sig. Så snart bevægelsen ophører, er der ingen streger.
Jeg har prøvet at trykke på still midt i en heftig bevægelse men ingen streger. Kun når billedet - eller dele heraf - bevæger sig.
Er der nogen her i dette forum, der kan give mig en løsning på problemet?
...Meget gerne i en form så selv jeg kan forstå det. Jeg er et fjols til sådan noget.
Håber at nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Af Kyro
#10574
Det lyder næsten som interlacing, hvilket ellers ikke er særlig udbredt på DVD.
TV optagelser der er lavet om til DVD er normalt interlaced, mens film normalt ikke er det.
Hvad har du sat DVD afspilleren til (720p eller 1080i)?
Er dit TV progressive eller interlaced?

Kan naturligvis også værer noget helt andet.....
Af jess
#10579
Hej, Kyro
Først tak fordi, du gider hjælpe.
Jeg har prøvet alle opløsninger både med "p" og "i". Jeg syntes heller ikke at jeg kunne se forskel på opløsningerne. Ingen af dem levede op til mine forventninger. Jeg er imidlertid bange for, at jeg har købt katten i sækken, da TVets DVIindgang ikke understøtter HDCP. TVet har heller ikke digital tuner. Det er derfor åbenbart lykkedes mig at købe et HDtv med en opløsning på op til 1080, der ikke kan bruges til HD!!!!!!!!!!!!
Jeg må hellere snakke med forhandleren.
Tak for hjælpen