Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karto
#10441
Jeg flytter sammen med kæresten, og ingen af os har et TV.
Jeg har en Dell 24" monitor som jeg bruger med min PC og min Xbox 360. Den ryger på kontoret (jeg nægter at gå tilbage til en 17" CRT), hvilket betyder at vi mangler en skærm til stuen.
Budgettet er ekstremt stramt, og vores forventninger ligeledes ret lave.

Den skal bruges med Xboxen, som også bliver vores DVD afspiller indtil videre. Vi får SD kabeltv.
Ingen af os er går specielt meget op i TV, så tunerens kvalitet er ikke så vigtig. Ser vi TV er det mest downloadede HD-rips, som jeg nok vil spille fra hendes laptop.
Hun har et udemærket stereo vi vil bruge til lyden, så kvaliteten på højttalerne er ligemeget (men analog lyd-ud er lidt vigtig, omend ikke et krav).

Altså - jeg leder efter et LCD TV -
  • 20"+
  • 720p eller 1080i
  • Højttaler kvalitet er ligemeget.
  • Tuner kvalitet og type er ligemeget.
  • Kun krav om komponent og VGA indgang.
  • Billedkvalitet og pris er de to vigtigste faktorer.
Det eneste jeg har fundet indtil videre er Mirai T27004 (anmeldelse) som er lovligt dyrt (ca 3900 på hifipriser.dk). De annoncerer en 22" model som "Available Soon" - forhåbentlig til en go' pris.

Det er svært at finde lavpris anbefalinger... her og på andre HDTV sider er fokus på kvalitet, og selvom et godt surround anlæg og en lækker 32"+ skærm er på ønskelisten har vi mere brug for en seng end 5.1-lyd.
Af Spook
#10443
Tjah... jeg har et 28" CRT stående der kan afhentes gratis i Skanderborg hvis det er?

Ellers er her en løsning:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=179582

20" LCD tv - 2000 spir Billigere bliver det ikke!

Skal det være widescreen, så kommer vi op i pris:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=167484

Jeg ville klart gå efter det første - når der så er dollars til lidt mere, så vil det gøre sig rigtig godt i soveværelset :)
Brugeravatar
Af azrael
#10455
Jeg ville tage Spook op på hans tilbud (og måske gør *jeg* det også... :P) eller også ville jeg meget kraftigt overveje at gå efter et brugt (billedrørs)tv på www.dba.dk. Man får så meget mere for pengene på denne måde.
Af karto
#10510
Jeg tror desværre turen fra Skanderborg til Brøndby ville være rimeligt dyr i sig selv, men ellers tak for tilbuddet :)
Det viste sig at kæresten var temmeligt opsat på at få et TV (amerikanske skodserier er åbenbart ikke kun af det onde!), så det tegner til at vi investerer i det 27" Mirai alligevel.

Hvis nogen har andre forslag der ikke er dyrere (3.900) er jeg meget interesseret (af pladshensyn - stuen er ikke så stor - skal det være et LCD).