Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Happy^
#1220
Jeg står og skal have nyt fjernsyn, og vil derfor købe et LCD nu jeg er i gang.
Det skal primært bruges til at se fjernsyn på - fælles antenne - men også en del film afspillet fra computeren og en lille del fra en DVD afspiller.

Kravet er at det har klare og skarpe farver, en god kontrast, massere af lys og INTET slør ved hurtigt skiftende billeder.

Jeg vil ofte max 15.000kr. og det skal min. være et 32" - gerne større.

Tak for hjælpen! :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1233
Hvis du vil køre mange film over computeren, skal du måske overveje hvor meget du skal lægge i computertilslutningen. Det klarer alle skærme nemlig ikke lige godt.

Er det sådan at du også vil køre skrivebordet eller tekst over skærmen eller er det kun til filmbrug?

MEd et budget på 15.000 vil jeg mene at det er bedst at satse på 32 tommer skærmene for at få bedst udbytte for pengene.
Men lad os lige gøre kravene lidt mere synlige, så kan vi tage den derfra :)
Af Happy^
#1320
Fedt.. jeg havde ellers besvaret dit indlæg, men det er nu forsvundet? :o

Primært skal den vise TV via signal fra fælles antenne. Dernæst vil den blve brugt til en del film vist via computeren (har ingen ordenlig DVD-afspiller, men derimod rigtig godt lydkort mv.). Den vil også blive brugt som sekundær skærm til computeren, og en nogle spil vil der da også blive spillet på den.

Noget godt bud?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1335
Fedt.. jeg havde ellers besvaret dit indlæg, men det er nu forsvundet?
Det skal jeg ikke lige kunne sige. Jeg har ikke oplevet det før =/

Grunden til at jeg nævnte det med computertilslutningen var fordi ikke alle skærme tillader at modtage et signal der svarer til opløsningen på skærmen. I bund og grund kommer det sig af at du ikke kan sende 1366x768 ud gennem det gængse grafikkort.

Så hvis du vil satse på et Tv til meget computerbrug skal du måske have en af dem, som kan lave lidt hurlumhej med signalet og beholde det i den rigtige opløsning. Det kan Samsungs over VGA, men kun nogle af LGs nye kan gøre det over DVI.
Du vil ikke opleve problemer med VGA'en nu, men i fremtiden, med de nye styresystemer osv, kan det blive et problem.

Så hvis du vil have et rigtig godt billede på LCD-TV'et skal du nok satse på at bruge VGA indgangen på Samsung Tv eller kigger nærmere på de to serier af LG fjernsyn. Du vil dog gå en smule på kompromis med billedkvaliteten så i forhold til de lidt bedre topmodeller.

Samsung LE-32M51B kunne være et bud:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158309

Nu ved jeg godt jeg presser dig lidt, men jeg synes du vil opnå meget ved at lægge en smule oven i dit budget og satse på Samsung LE-32M61B:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158310

Specielt på Tv siden opnår du en del.

De nævnte LG modeller finder du nævnt her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... rom=&ucat=&
Af Happy^
#1357
Jamen det ser jo fint ud, vil da lige kigge lidt nærmere på Samsung ;)