Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af VictorKarl
#9757
Jeg står over for at ville købe et Sony KDL-40X2000 men jeg har lige en ting omkring Dolby Digital 5.1 som jeg ikke har kunnet finde svar på i manual eller andre beskrivelser af tv´et

Kan den modtage Dolby Digital 5.1 lyd fra DVB-T nettet og sende lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Hvis jeg tilslutter DVD-afspiller via HDMI kan den så sende Dolby Digital 5.1 lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Årsagen til jeg spørger er at det vil gøre det lettere at have den rigtige lyd ud via min 5.1 forstærker som kun har 2 optiske indgange.

Er der nogen kanaler som med sikkerhed sender 5.1 lyd ud på DVB-T nettet feks PRO7?
#11458
VictorKarl skrev:Kan den modtage Dolby Digital 5.1 lyd fra DVB-T nettet og sende lyden ud af den digitale optiske lydudgang?

Hvis jeg tilslutter DVD-afspiller via HDMI kan den så sende Dolby Digital 5.1 lyden ud af den digitale optiske lydudgang?
Nu efter jeg selv har fået købt fjernsynet kan jeg oplyse at svaret på spørgsmålene er:
Den optiske udgang er kun aktiv når DVB-T anvendes, der kommer ingen signal ud fra HDMI indgangene.
DD 5.1 er ikke understøttet.