Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#106416
Jeg har lige købt dette TV, og et af kravende til nyt TV var, at det kunne afspille MKV filer. Det skulle det kunne i følge manualen og jeg har samtidigt læst flere steder at "det æder alt!"... Men ikke hos mig.

Jeg har ingen BD afspiller men jeg har lånt en ekst. harddisk af en ven med syv rippede BD film og en koncert optagelse i mp4.

****! Ingen af dem virker! "Filformatet er ikke understøttet"

Er der noget jeg gør forkert? I følge min ven afspiller filmene fint i samtlige afspillere på computeren og hans WD HD Live afspiller har heller ingen problemer.

Æder Samsung nu alligevel ikke alt?
Af Hviid Gruppen
#108395
Vores nye Samsung 3D TV LE40C755 har også vrøvl med de .MKV film som jeg har liggende på NASen og kører over DLNA, og det samme på PS3 kan heller ikke læse disse MKV film.

Kan sé der er noget DivX funktion (aktiveringskode) på både TVet og på PS3en, har det noget at sige.?
Af reaper24
#108460
hvis i læser i manualen står der den ikke afspiller mkv bla. og iso :)
Af Nico
#108467
Jeg har en C6005 og den afspiller mkv filer uden problemer direkte fra ekstern harddisk dog ingen undertekster.
Af Sjacarlen
#108473
http://www.codecs.dk/?PS3MediaServer/PS3/Windows/901 jeg bruger denne til ps3,men jeg kan se at den også finder mit samsung tv.Igennem ps3´en laver den en mappe der hedder transcode.I denne mappe ligger der forskellige konverterede udgaver af f.eks en film .Jeg har ikke prøvet det på mit tv,men det kan være det er noget der kan bruges 8)
Af thhv
#108551
Tilbage fra ferie. Jeg har en rettelse til mit indlæg.

Filmene afspiller ganske udemærket med harddisken koblet direkte til tv'et via usb. Ja faktisk har jeg prøvet mange forskellige film-filer nu og det "æder" jo faktisk alt - jeg behøver ikke engang at recode m2ts filer, jeg kan blot omdøbe dem til mkv :) Så langt så godt.


Men hvis jeg forsøger at afspille de samme film via min DLNA server virker ingen af dem. Og det er meget frusterende da det alt andet lige ville gøre den nemmere at lave et video arkiv på serveren. :(( (Det er bl.a det den er købt for!)

Er der nogen som har BD film (mkv eller lig.) til at fungere via DLNA?
Af thhv
#108553
Sjacarlen skrev:http://www.codecs.dk/?PS3MediaServer/PS3/Windows/901 jeg bruger denne til ps3,men jeg kan se at den også finder mit samsung tv.Igennem ps3´en laver den en mappe der hedder transcode.I denne mappe ligger der forskellige konverterede udgaver af f.eks en film .Jeg har ikke prøvet det på mit tv,men det kan være det er noget der kan bruges 8)
Jeg vil prøve den for testens skyld. Men min media server er linux baseret (twonky mener jeg det hedder) Jeg havde også tænkt jeg ville prøve Samsungs egen media server på min windows pc. Bare for testens skyld... ;)
Af thhv
#108554
Nico skrev:Jeg har en C6005 og den afspiller mkv filer uden problemer direkte fra ekstern harddisk dog ingen undertekster.
srt undertekster virker også meget fint hos mig...
Brugeravatar
Af 3Dbenny
#108558
thhv skrev:Tilbage fra ferie. Jeg har en rettelse til mit indlæg.

Filmene afspiller ganske udemærket med harddisken koblet direkte til tv'et via usb. Ja faktisk har jeg prøvet mange forskellige film-filer nu og det "æder" jo faktisk alt - jeg behøver ikke engang at recode m2ts filer, jeg kan blot omdøbe dem til mkv :) Så langt så godt.


Men hvis jeg forsøger at afspille de samme film via min DLNA server virker ingen af dem. Og det er meget frusterende da det alt andet lige ville gøre den nemmere at lave et video arkiv på serveren. :(( (Det er bl.a det den er købt for!)

Er der nogen som har BD film (mkv eller lig.) til at fungere via DLNA?
Hej

Der er meget forskeld på hvilken NAS du har for mange nas kan ikke afspille de fleste codec, dem jeg har bedst erfering med er syslink og Buffalo. Syslink kan hjælpe med at afspille X.264 og H.264 formater.

Hvis du afspiller direkte på skærmen via usb HDD så kan den tage alle H.264 formater.

3Dbenny
Brugeravatar
Af 3Dbenny
#108559
thhv skrev:
Nico skrev:Jeg har en C6005 og den afspiller mkv filer uden problemer direkte fra ekstern harddisk dog ingen undertekster.
srt undertekster virker også meget fint hos mig...
kan os anbefales at i bruger et program der hedder serviio.net, super godt til Mac og pc.

3Dbenny