Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#9142
Hej,

Jeg har lige bestilt et Toshiba 37WL66Z.

Jeg skal forbinde det til min computer.

Jeg har fået at vide, at jeg ska bruge et HDMI stik og så en DVI adapter?

Skal jeg bruge en HDMI-han til DVI-hun adapter eller en HDMI-hun til DVI-han adapter?

Det skal siges at jeg skal trække kablet ca. 5-7m så har hørt at det skal være af god kvalitet?

Kan I anbefale en "pakke-løsning"?

På forhånd mange tak!
Jonas
Af cyberguyen
#9184
Hifi klubben har nogle gode kabler, men de er også lidt peberede.

Du kan evt. søge på ProfiGold, deres kabler er også gode.

Jeg har hørt folk tale om at det digitale signal kan bryde ned ved 25 fod. Det er omkring 8 meter alt afhængigt af støjkilder på vejen.
Det er surt at bruge 400 kroner på noget som ikke virker, så hellere 900 kroner på noget som virker efter min mening.

Men du kan jo prøve dig frem. Man skulle få en gang hakkeri og mærkelige ting på skærmen ved de store opløsninger hvis kablet er for dårligt. Jeg tror dog ikke du kan finde det i andet end enten 5 eller 10 meters længder.
Af Turtle
#9229
cyberguyen skrev:Hifi klubben har nogle gode kabler, men de er også lidt peberede.

Du kan evt. søge på ProfiGold, deres kabler er også gode.

Jeg har hørt folk tale om at det digitale signal kan bryde ned ved 25 fod. Det er omkring 8 meter alt afhængigt af støjkilder på vejen.
Det er surt at bruge 400 kroner på noget som ikke virker, så hellere 900 kroner på noget som virker efter min mening.

Men du kan jo prøve dig frem. Man skulle få en gang hakkeri og mærkelige ting på skærmen ved de store opløsninger hvis kablet er for dårligt. Jeg tror dog ikke du kan finde det i andet end enten 5 eller 10 meters længder.
Tak for rådet, har købt sådan et her:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter ... _meter.htm
Af Turtle
#9371
Jeg kan ikke få forbindelse mellem TV'et og computeren.

Har det i HDMI 1 og i DVI-stikkket i computeren.

Skal jeg indstille noget på TV'et eller computeren?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af azrael
#9374
Du skal som minimum aktivere tv output på computeren. Hvordan du præcis gør afhænger af producenten af din grafikchip, typisk enten ATI eller nVidia.
Af Turtle
#9378
Ligenu har jeg bar stikket i den DVI-indgang som jeg brugte til computermonitor #2 (dual monitor).

(PS, jeg har et GeForce 7900 GT som jeg ville mene kan dette?)
Af cyberguyen
#9380
Inde under indstillinger for skærmkortet kan du nu vælge dit fladskærmstv, kortet finder selv tv'et når det er tilsluttet.

Du kan så vælge "Clone" så man får samme billede på begge skærme.

De vil desværre begge kun køre i rigtig opløsning hvis skærmene er ens i mht. pixels. Ellers vil én af dine skærme køre i forkert opløsning, når de begge er på.

Men man kan ikke vinde hver gang ::l
Af Turtle
#9397
1000 tak for svarene!

Efter lidt justering absolut et acceptabelt resultat.
Af Turtle
#9417
Kan jeg på nogen måde få TV'et til at afspille lyden fra computeren?
Af cyberguyen
#9479
Du skal sætte et kabel fra lydudgangen på computeren til lydingangen i dit tv.

Jeg kender ikke dit tv, men de fleste har phono stik.
Hvis det er tilfældet skal du benytte et stereo minijack fra computeren som ender i 2 phonostik til tv'et. De har det i enhver radiobutik og måske har du allerede sådan et kabel da de er ret almindelige.

Sådan ser de ud:
http://av-connection.com/Functions/Show ... 7&TypeID=1
Af Luke
#14256
Turtle/
Jeg sidder og søger lidt efter anmeldelser på Toshiba 37WL66Z og så dukkede dit indlæg op...

Sååå har du lidt ris eller ros ??
;)
Af Bomber Bo
#14263
Turtle skrev:Kan jeg på nogen måde få TV'et til at afspille lyden fra computeren?
Hvis du bruger VGA eller HDMI1 indgangen, skal du bruge komponent indgangen (rød og hvid phono-stik).

Billede