Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Laur
#8790
Hej

Er stadigvæk på jagt efter et lcd tv i omegnen af 10000kr

Ved godt at Flatpanels fårslår at man tager ud og ser et almindeligt analog signal på tv'et. Men hvis man nu kun kan finde det på nettet...

Jeg modtager kabeltv fra tdc, og kom til at tænke på at jeg hovedsageligt ser kabel (frem for dvd og lignende), så det betyder egentlig en del for mig at billedet er af god kvalitet...

Er meget hooked på Samsungs tv-design... Mine største krav er vel design, og dernæst at få proppet så meget lir som muligt i fjernsynet (inden for prisrammen)

Men alt i alt gider jeg ikke have et flot tv hængende, hvis billede kvaliteten er ringe, det er sgu for dumt...

Har I nogle forslag, skal jeg holde mig til samsung? (det ville heller ikke skade hvis jeg kunne modtage et fornuftigt billede fra computeren)
Brugeravatar
Af azrael
#8791
Er det analog kabel-tv eller er det via Selector?

Analog kabel-tv skal ses på ca. samme niveau som normal analog signal via antenne. Til 10000 kroner ville jeg nok stadig gå efter Toshiba 32WL66, selvom fælleskøbet på recordere.dk til 8500 kroner er afsluttet. Normalprisen hos TapeConnection er 9999 kroner. Det er et rigtigt godt tv til pengene, men har altså ikke 1:1 pixelmapping til pc-brug. Hvis ikke tv'et skal bruges som monitorerstatning men mere i media center øjemed, så skulle det dog ikke betyde det store.
Af Laur
#8792
Går stærkt ud fra at det er almindelig analog kabel-tv.. Ellers burde jeg vel have en selector-box?

Men kan se af specifikationerne på Thosiba-tv'et kan findes ligeligt hos mange af Samsungs modeller...

Hvad ser I af ulemper ved samsung generalt?
Brugeravatar
Af azrael
#8798
Du kan ikke kun gå efter specifikationerne. Producenterne forsøger at bilde dig alt muligt ind. Samsung er et godt mærke, men netop ved ovennævnte Toshiba får man billedmæssigt meget mere for pengene end ved et tilsvarende Samsung tv, og det må vel være hovedsagen?

Vær dog advaret. Bare fordi LCD-tv er en "ny" teknologi er ikke ensbetydende med, at du får bedre billede end med et gammelt billedrørstv. Snarere tværtimod.

Hvis du ønsker noget prisbilligt "fladt" med godt billede, så skulle du kigge på plasma i stedet. Her tænker jeg særligt på Panasonic TH-37PV60E, hvis der ellers er plads til en 37" i stuen. Og igen, lad dig ikke narre af specifikationerne. Plasma lyder ikke nær så "smart" som LCD, og strømforbruget virker umiddelbart højere, men strømforbruget ved LCD er meget konstant (backlight er jo altid tændt), mens det er meget fluktuerende ved plasma.