Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#8681
Hej flatpanels.

Jeg ved godt mange spørge om det her men jeg har læst mange posts og er ikke helt blevet afklaret.

Jeg har brug for et 32" LCD. Jeg har en media pc som skal styre langt det meste.

På media PC'en ser jeg tvshows jeg henter online, TV (www.streamtv.dk) samt DVD mm.

Derfor er ting som tuner, texttv, skifte kanal, etc ikke så højt prioriteret.

Der er derimod 1366 x 768 opløsning (og 1:1 pixel mapping?).

Jeg har et budget op til ca 9-10.000 kr.

Umiddelbart har jeg kikket på følgende TV'er:

Amitech 32" LCD HDTV 32L 941 sølv
m/moms DKK. 8.999,00
**Dette TV har mine forældre og jeg har lånt det og det virker særdeles godt. Det har 1366 x 768 opløsning, gode højtaler. Dog ingen HDMI indgang (hvilket jeg nok får brug for i fremtiden)

Toshiba 32WL66Z (Sølv / Sort)
omkring 8.500 DKK
**Dette TV virker elsket af mange i dette forum og recordere.dk. Jeg har forstået at billedkvaliteten er meget i top. Dog har den ikke 1366 x 768 opløsning hvilke for mig er et minus.

Samsung LE-32R71B
omkring 8.600 DKK
**Dette TV virker meget mainstream og er meget populært. Det er lækkert og har så vidt jeg har set 1366 x 768 og HDMI. Der er dog mange forskellige 32" samsung skærme og jeg kan ikke helt finde rundt i de forskellige modeller.

**LOW END TV'ER**

Mirai DTL-532W100
omkring 5.000 DKK
**Dette TV er selvfølgelig low-end. Men umiddelbart rimelig kvalitet og har 1366 x 768 og HDMI. 5.000 KR er skam billigt :)

Enuvia 3200EB
omkring 5.000 DKK
**Dette TV virker umiddelbart bedre en Mirai og har ellers også de 1366 x 768 og HDMI. Er dejligt billigt.


Jeg synes selv at have kigget på rigtige mange tv'er men kan virkelig ikke finde ud af hvilket et vil være bedst. Jeg er førstegangskøber og vil ikke lave et forkert køb :)

Jeg er studerende og har derfor ikke vildt mange penge - men har dog sparet op i et stykke tid så jeg godt "kan" betale de 9.000 KR for et dejligt TV hvis det er det værd (Så må jeg bare vente længere før jeg får en ny bærbar.

Mange tusinde tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af azrael
#8690
Bare lige for at kommentere Toshiba tv'et. Jo vist har det 1366x768 i opløsning. Det er nu engang standard for LCD tv i dag. Hvad det til gengæld ikke har er 1:1 pixelmapping, men det gælder nok langt de fleste LCD tv på markedet.

Af de nævnte tv vil jeg vove at påstå, at Toshiba'en er det bedste bud, selvom Samsung har PiP (med eksterne videokilder) og vist nok også har 1:1 pixelmapping via VGA.

Ellers skulle du kigge lidt på 32"-modellerne fra LG, hvis 1:1 pixelmapping er det mest betydningsfulde for dig (hvilket det ikke bør være, hvis du kun vil kigge film og spille spil via pc'en).