Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mumtaz
#8662
Hej forum

Nu har jeg endelig fundet ud af, hvilken fladskærm det skal være. Synes stadigvæk philips nye er fede, men lige nu finder jeg ovenstående meget interessente. Panasonic koster 14.000 kr og pioneers helt nye som kommer på markedet her september står til 19000 ved fælleskøb. Er de 5000 kr. givet godt ud ved at købe Pioneer - : ) jeg tror det men er ikke sikker, eller panasonic et glimrende valg.


på forhånd tak
Af plasmakay
#8671
Se dem begge inden du køber, eller køber du katten i sækken ved dette fæleskøb ?
Af Buzz
#8698
Ja det er altid en god ide at se dem inde man køber dem. Men Pioneer 427 er ikke kommet til landet endnu, men er lige på trapperne så den bliver lidt svær at se nu. Hvis det haster meget sådan du kan nå at være med i fælleskøbet kan du se på Pioneer 43" RXE som er den model 427 erstatter.
Efter min mening er Pioneer plasmaen bedre i billedkvaliteten og federe design end Panasonic. Men det er jo en smagssag.


Her et link hvor der står lidt om den nye PDP427
Senest rettet af Buzz 6. sep 2006, 19:44, rettet i alt 1 gang.
Af plasmakay
#8699
Buzz skrev:Ja det er altid en god ide at se dem inde man køber dem. Men Pioneer 427 er ikke kommet til landet endnu, men er lige på trapperne så den bliver lidt svær at se nu. Hvis det haster meget sådan du kan nå at være med i fælleskøbet kan du se på Pioneer 43" RXE som er den model 427 erstatter.
Efter min mening er Pioneer plasmaen bedre i billedkvaliteten og federe design end Panasonic. Men det er jo en smagssag.
Det ser ud til at "recordere" søger at udvide deres business ved at kapre kunder her på flatpanels.

Man kunne let få den mistanke at "recordere" ikke er et neutralt forum, men et forum med kommercielle interesser.
Af Buzz
#8700
plasmakay skrev:
Buzz skrev:Ja det er altid en god ide at se dem inde man køber dem. Men Pioneer 427 er ikke kommet til landet endnu, men er lige på trapperne så den bliver lidt svær at se nu. Hvis det haster meget sådan du kan nå at være med i fælleskøbet kan du se på Pioneer 43" RXE som er den model 427 erstatter.
Efter min mening er Pioneer plasmaen bedre i billedkvaliteten og federe design end Panasonic. Men det er jo en smagssag.
Det ser ud til at "recordere" søger at udvide deres business ved at kapre kunder her på flatpanels.

Man kunne let få den mistanke at "recordere" ikke er et neutralt forum, men et forum med kommercielle interesser.
Hvis jeg har skrevet noget eller sat links ind som ser ud til at få flere med i fælleskøbet er det ikke min mening. (admin på gerne rette/slette hvis dette er tilfældet) Ja jeg er med i fælleskøbet om Pioneer 42" men den bliver sq ikke billiger for mig hvis der kommer flere som vil være med, og vi er mere end nok til at blive bestilt hjem som et fælleskøb.
Men alt andet mener jeg stadigt at det bedste at se TV'et før man køber det.
Man prøver jo bare at hjælpe med at give sin mening
Af Mumtaz
#8703
Jeg tror også han prøver at hjælpe - : ) så snak hellere om fladeskærme end alt andet.

tak
Af Buzz
#8704
Mumtaz skrev:Jeg tror også han prøver at hjælpe - : ) så snak hellere om fladeskærme end alt andet.

tak
Tak.

Nu har jeg selv stået imellem de to valg og har læst på andre forum om hvad de mener.

Det som jeg har hørt de fleste bruger skriver er at:

Panasonic og Pioneer er de to top modeller inde for plasma.

Når man så går ind og samligner PanaPV60 med Pio427XD med funktioner har de mange af de samme ting (2xHDMI, PC Input, og 1024x768) det eneste Pioneer har mere er digital tuner og bedre lyd på højt.(Surround (SRS) imod Pana Stereo speakers) plus et par ekstra lyd udgange som Digital Optical Audio Out og Subwoofer Out. ( Det kan man dog også få i PanaPV600 hvor prisen ca er den samme som Pio427XD)

Panasonic PV60
Panasonic PV600
Pioneer 427XD

Ved billedkvaliteten kan man se lidt forskellen når de står side by side. De fleste brugere mener at Pioneer har den meste naturlig farve og om det er de ekstra 5000 kr værd er ca 50/50 hvad brugerne mener. Kommer jo også meget an på hvad ens budget er til et TV.

Ved design af de to er der også flest der synes Pioneer er den fedeste men om det de 5000kr ekstra værd er jo en smagssag. ( PanaPV600 har dog en anden design som jeg synes er federe end PanaPV60 )

Så alt i alt så tror jeg ikke på man går glat i byen ved at vælge den ene frem for den anden.
Har læst flere steder her på forum at man synes at Panasonic'en er et sikker køb med kvaliteten og prisen.
Af Mumtaz
#8713
Tak for svar, men panasonic er jo ikke pioneer- : ) hvis man skal op i mærke, og konen synes vi skal købe 50" - : ).. men det er jo også dyrere - så jeg holder mig til 42". Skal bruge fladskærm til januar, når vi flytter i ny lejlighed... men ved jo ikke hvad der kan ske med priser de næste par måneder, så jeg venter med at købe til januar.. det kan jo være der kommer nye modeller - : )

men indtil videre tror jeg pioneer vinder