Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dario
#8656
Hej herinde :)
Jeg har i et stykke tid kigget på nyt fjernsyn. Og havde indtil fornylig kigget meget på det meget roste samsung M61, indtil jeg forleden så den nyeste generation M/N-serien. Jeg har derfor luret en del på et 32" N71 fjernsyn, men har ikke kunne finde meget info eller anmeldelser af det, Så jeg vil spørge om der er noget vigtigt at vide omkring og hvad forskellene måske er i fht. M61 (ikke kun specs, men også i praksis). Og hvor stor er forskellen i fht. M71?

På forhånd tak :)
Af jengell
#8667
N71 og M71 viser begge både flere farver (25,7 milliarder), har højere kontrast (6000:1), 2 HDMI indgange og 10-i-3 kortlæser (incl. USB-port) i forhold til M61. Der udover har M71 en Smooth Motion Driver som skal udvaske det til tider grumsede analoge signal - jah, give et klarere billede med de 100 Hz den kører med (normalt på LCD-skærme er 60 Hz). Denne nye teknik bearbejder signalet for at give et mere stabilt billede og blødere bevægelser.
N73 (ikke N71) har derimod indbygget DVB-T modtager (ifølge Samsungs nye katalog fra 2006), men det ser ikke ud til N71 har...

M61 er stadig en virkelig god skærm, men mener Samsung er ved at sælge ud af den, for at få de nye på banen. Så snart er M61 fortid, og de nye forbedrede N71 og M71 vil overtage... dog til en væsentlig højere pris end hvad man kan finde M61 til i dag :)

Dette var sikkert ikke svar nok, men da en begyndelse :)