Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FaceLight
#8459
Hej alle
Jeg står og skal ud og investerer i et fladskærms tv.. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal kigge efter. Mht krav skal Tv'et være 26", pris ca. 9000, og det skal kunne bruges til hurtige PC spil samt xbox 360.
Hvis der er nogen der har gode erfaringer med et Tv eller har nogle forslag til et vil det være super!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8480
Du er ikke interesseret i et 32 tommer?

Hvis du er hurtig kan du nemlig nå at hoppe med på fælleskøbet af Toshibas 32 tommer på recorder.dk her: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13

Der får du et rigtig interessant Tv til pengene, og så holder du dig samtidig indenfor prisrammen.

Personligt synes jeg hurtigt et 26 tommer bliver for småt, også selv om man sidder ganske tæt på.
Af FaceLight
#8485
Rasmus Larsen skrev:Du er ikke interesseret i et 32 tommer?

Hvis du er hurtig kan du nemlig nå at hoppe med på fælleskøbet af Toshibas 32 tommer på recorder.dk her: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13

Der får du et rigtig interessant Tv til pengene, og så holder du dig samtidig indenfor prisrammen.

Personligt synes jeg hurtigt et 26 tommer bliver for småt, også selv om man sidder ganske tæt på.
Lyder umildbart interessant.. Og denne skærm kan godt følge med til de lidt mere krævende spil hastighedsmæssigt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8486
Rent responstidsmæssigt ligger den nogenlunde på niveau med den typiske standard der er for LCD-TV lige nu - dem uden ClearLCD, Smooth Motion etc. vel og mærke.
Jeg har heller ikke hørt om udbredt brok over responstiden på skærmen.
Af FaceLight
#8487
Okay, så du ville ikke have nogle betænkligheder ved køb af denne skærm? Heller ikke til spilbrug?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8490
Rent Tv mæssigt og xbox mæssigt, så nej. Hvis du derimod vil tilslutte den PC'en kan du ikke få den helt rigtige opløsning ud på skærmen, men det er en smagssag, altså om man synes det er et issue ved spilbrug fra PC.

Nu kender jeg ikke dine helt specifikke krav, men hvis du f.eks. også vil bruge den som decideret PC monitor, så er 1:1 pixelmapping nok interessant. Jeg synes dog personligt sagtens man kan spille PC spil med den skalering der er på de fleste Tv.
Af FaceLight
#8584
Det er meningen at jeg vil bruge den til almen PC brug... Har du ellers nogle forslag til skærme der understøtter 1:1 pixelmapping?