Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af acgiter
#8401
Hej jeg har set et rigtigt lækkert tv fra Enuvia, til 5495,-, herinde:

http://shop.enuvia.eu/product.asp?produ ... b=1&page=1

Under Specifikationer, står der kun den dynamiske kontrast, og ikke billedkontrasten. Er det fordi det er det samme eller?

Ps: Hvad med prisen, er det et godt køb i forhold til andre lcd tv i den prisklasse?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8402
En prismærkat der er halvt så stor som de billigste TV vi anbefaler herinde bør få alarmklokkerne til at ringe. Du bør ikke have alt for store forhåbninger til dette TV.

Ja, den dynamiske kontrast er kontrastforholdet på en god dag, men i virkeligeden er dynamisk kontrast et overvurderet begreb, som du kan læse mere om her:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#1
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8404
Man skal ikke forvente noget ekstraordinært i denne prisklasse, for ofte så følger kvaliteten jo prisen mere eller mindre. Derfor må du også afgøre det i forhold til dine krav til billedkvalitet.

Der er faktisk en test på vej af udgaven med grå højttalere, som ligges online i starten af september. Så hvis du holder vejret cirka en uge endnu, så kan du læse meget mere :)
Af acgiter
#8405
okey... jeg har læst din anmeldelse af det andet 32" Enuvia LCD tv, til 6495,-, men har ikke kunne se den store forskel på de 2 lcd tv, og det er alligevel 100 kr. i besparelse....
Af acgiter
#8406
har læst anmeldelsen inde på shop.enuvia.eu
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8407
Okay. Jeg vidste faktisk ikke at den allerede lå der inde.

De to modeller ligger heller ikke så langt fra hinanden. Det er samme panel de bygger på og funktionaliteten er også den samme. Designet varierer, og så kører der kampagne på den billigste af de to lige i øjeblikket.
Af enuvia
#8452
Hej alle..

Admin fra Enuvia her.

Faktisk er prisen sænket i går ned til 4995.- for det tv som Flatpanels har været så flinke at teste for os.
Jeg håber deres anmeldelse sætter kvaliteten i perspektiv for krittikere.

Vores approach er udelukkende attraktive priser uden kompensation af kvalitet. Vi håber anmeldelsen fra Flatpanels samt vores tilfredshedsgaranti giver anledning til overvejelser om det ikke er værd at overveje.

Den "alm" kontrast er sat til 1200:1, men i følge testen hos Flatpanels vil i kunne se et overraskende udfald.

Jeg vil gerne opfordre til hvis der skulle være spørgsmål at disse kan rettes til shoppen direkte, hvor vi vil være glade for at besvare disse.

Pft.
Brugeravatar
Af hightower
#8500
Det foretagende virker ikke specielt professionelt. Der står ikke hvor store skærmene er fysisk (bxhxd) i databladene eller på websiden selvom jeg fik det at vide i en email... og da jeg skrev og spurgte om pris på 27" blev spørgsmålet pænt undgået - det måtte jeg åbenbart ikke få at vide!? :s Men jeg fik dog bekræftet den uendelig lange leveringstid. Samtidig må det siges at være noget af en frækhed at smide et review op uden det er kommet på reference siden (dette tilfælde flatpanels.dk). Tør man handle der? :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8505
Ikke så skeptisk :)

Til prisen får du trods alt et 32" LCD TV med en sortgengivelse på 0.2 cd/m2 hvilket er en ret sort farve. Hvis der er småting der ikke er helt på højde med de store modeller, skal man igen huske på prismærkaten - jeg har givet ca. det halve for mit sølle 17" LCD TV som vel klarer en sortgengivelse på 0.8 cd/m2 og har 2 meget grimme lysende områder i top og bund 8)

Hvis blot forventningerne ikke er højere end prisen lægger op til, så bliver man ikke skuffet.
Brugeravatar
Af hightower
#8509
Nu skulle du vel ikke tilfældigvis arbejde for dem vel ? :D Spøg til side er jeg da helt enig i at man får en del TV for de 5000kr - og det er i den klasse man skal sammenligne med (fx mirai 32"...) men det ændrer stadigvæk ikke på de ting som jeg skrev - hvorfor kan man fx ikke få oplyst en pris på 27" osv. ::l
Af enuvia
#8537
beklager jeg ikke fik svaret på dit spørgsmål, da det gik lidt stærkt.

Prisen på 27" er ikke relevant da forskellen på 27" og 32" er meget lille, hvorfor det ikke giver nogen mening at købe 27". Det er hvorfor vi ikke vil skrive prisen og at der ikke kan placeres ordre på 27".

Dog arbejder vi på en løsning så vi kan få mere mellemrum så det kan betale sig at tilbyde denne model. Husk på 32" er blevet volume modellen på det globale marked, hvorfor prisen på 27" ikke bliver presset mere.

Jeg håber dette var informativt nok.
Brugeravatar
Af hightower
#8540
Så skulle i ha' givet den besked i stedet for/skrevet det på websiden. Men nok om det. Jeg ser da spændt på hvad prisen kan blive for du har da ret i at 32" er standarden nu. Men der er et marked til andre steder end lige stuen ;)