Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zycho
#8326
For snart en måned siden bestilte jeg et LE-26R71B tv fra Laptops.dk. Det har jeg endnu ikke modtaget, selvom de sagde der ville være 1-2 dages levering (det er en sviner til en anden gang). Nu har jeg så set at der er kommet en S model fra Samsung, nærmere betegnet Samsung LE-27S71B (ja, den er også i en større model, men jeg har ikke plads til det). Den koster ca det samme som R modellerne, men hvad er forskellen? Er den bedre/værre?

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8335
S71 modellerne er i teorien lidt ringere end R71. På papiret er blandt andet kontrasten og den interne farvebehandling (i kredsløbet) lavere. Jeg har dog ikke set S71 modellerne i vikeligheden, så jeg har ikke nogen praktisk indgangsvinkel til forskellen.

Men jeg synes dog du bør holde fast i R71, når det drejer sig om et valg mellem de to skærme.
Brugeravatar
Af hightower
#8352
Der er trods alt en tomme til forskel. Så jeg ville vælge et 27". Samsung LE-27S71B kan du finde til ca. 5000kr i tyskland (hvis du tør handle der). Jeg vil lige prøve at undersøge om der er stemning for et fælleskøb på recordere.dk for et 26/27"... da jeg heller ikke har plads til et 32" :(